Myyntitoiminnan johtaminen ja johtamisen merkitys yrityksen toiminnalle
Puustinen, Vesa (2011)
Puustinen, Vesa
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717494
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717494
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli tutkia ja selvittää nykyinen myynnin johtamisen tila ja sitä kautta löytää mahdolliset kehittämiskohteet. Tavoitteena oli myös selvittää, kuinka esimiehen tulisi johtaa myyntiosastoa sekä miten hänen tulisi toimia.
Tutkimuksen tärkeimpänä materiaalina oli kirjallisuus. Aiheesta on kirjoitettu monia teoksia, ja tehty tutkimuksia. Myyntiosaston toimivuuden arvioinnissa käytin henkilöstön haastatteluja ja sitä kautta johtamisen toimivuutta. Opinnäytetyössä käsittelin johtamista ja Balanced Scorecard (BSC) käyttöä osana myyntityön tehostamisesta.
Nykyisen toiminnan tehostamisen tai toisin sanoen myynnin kasvattaminen johtamisen kautta, on mahdollista käyttämällä tehokkaasti hyväksi jo olemassa olevia työkaluja esim. kehityskeskusteluja, CRM –ohjelma, koulutus ja positiivisen toiminnan johtamisen kautta motivoida myyntiosasto hyvään tulokseen.
Tutkimuksen tärkeimpänä materiaalina oli kirjallisuus. Aiheesta on kirjoitettu monia teoksia, ja tehty tutkimuksia. Myyntiosaston toimivuuden arvioinnissa käytin henkilöstön haastatteluja ja sitä kautta johtamisen toimivuutta. Opinnäytetyössä käsittelin johtamista ja Balanced Scorecard (BSC) käyttöä osana myyntityön tehostamisesta.
Nykyisen toiminnan tehostamisen tai toisin sanoen myynnin kasvattaminen johtamisen kautta, on mahdollista käyttämällä tehokkaasti hyväksi jo olemassa olevia työkaluja esim. kehityskeskusteluja, CRM –ohjelma, koulutus ja positiivisen toiminnan johtamisen kautta motivoida myyntiosasto hyvään tulokseen.