3D:n hyödyntäminen sarjakuvien taustojen piirtämisessä
Haataja, Andrei (2021)
Haataja, Andrei
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101291695
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101291695
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on 3D-mallinnoksien hyödyntäminen sarjakuvien taustojen kuvittamisessa. Työssä tutkitaan käytännön kokeilun kautta kolmiulotteisten mallinuksien hyödyntämisestä digitaalisesti piirretyn kaksiulotteisen kuvan kanssa. Työssä analysoidaan ja vertaillaan eri taiteilijoiden tapoja lähestyä sarjakuvien miljöiden kuvitusta.
Tekijän kohteena on tutkia keinoja parantaa omia työskentelytapoja kuvituksen prosessin ja toteuttamisen suhteen. Pitkät ja intensiiviset työtunnit aiheuttavat helposti fyysisiä rasitusoireita, mikä motivoi uuden lähestymistavan tutkimiseen. Tavoitteena on löytää mahdollisimman tehokas työskentelytapa, ilman että kuvitukseni laatu tai sen persoonallisuus kärsisi.
Työhön liittyvän käytännönkokeilun prosessin aikana tehtyjä havaintoja on kirjattu ylös dokumentoiden sitä käsitteleviin kappaleisiin. Näiden havaintojen pohjalta on koottu parannusehdotelmia käytännön ja ajattelutapojen kannoilta tulevaisuuden projekteja varten.
Tekijän kohteena on tutkia keinoja parantaa omia työskentelytapoja kuvituksen prosessin ja toteuttamisen suhteen. Pitkät ja intensiiviset työtunnit aiheuttavat helposti fyysisiä rasitusoireita, mikä motivoi uuden lähestymistavan tutkimiseen. Tavoitteena on löytää mahdollisimman tehokas työskentelytapa, ilman että kuvitukseni laatu tai sen persoonallisuus kärsisi.
Työhön liittyvän käytännönkokeilun prosessin aikana tehtyjä havaintoja on kirjattu ylös dokumentoiden sitä käsitteleviin kappaleisiin. Näiden havaintojen pohjalta on koottu parannusehdotelmia käytännön ja ajattelutapojen kannoilta tulevaisuuden projekteja varten.