Sisältöyhteistyön parantaminen natiivimainonnan keinoin
Einola, Anna (2020)
Einola, Anna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528283
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528283
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee natiivimainontaa käsitteenä, natiivimainonnan ja sisältömarkkinoinnin eroavaisuuksia, sisältöstrategiaa ja sen luomista ja sitä, miksi sisällöllä vaikuttaminen on tehokas mainonnan keino. Työn tarkoituksena on selvittää, miten yhteistyöllä paikallisen median kanssa voidaan edistää alueen yrittäjyyttä ja saada alueen nuoria kiinnostumaan yrittäjyydestä. Tavoitteena on tuoda esille sisältöstrategian merkitystä natiivimainonnassa sekä tarjota keinoja nuorten aktivoimiseksi yrittäjyyteen liittyvien teemojen pariin.
Opinnäytetyössä on käsitelty sisältöyhteistyötä Vammalan Yrittäjien ja paikallislehti Tyrvään Sanomien kesken ja teoriaan perustuen luotu viitekehys, jonka pohjalta Vammalan Yrittäjien sisältömarkkinointia voidaan lähteä kehittämään haluttuun suuntaan. Yrittäjäyhdistykselle on annettu konkreettisia kehitysehdotuksia, sekä ehdotus sisältöyhteistyön jatkamisesta paikallisen median kanssa vuonna 2021. Lisäksi kehittämisehdotuksissa pyritään esittämään konkreettisia keinoja ja työvälineitä nuorten aktivoimiseksi yrittäjyyteen liittyvien teemojen pariin ja sitä kautta kasvattaa nuorten kiinnostusta ja tietoisuutta yrittäjyydestä.
Opinnäytetyö sisältää pohdintaa asiakkaan, yrityksen sekä sidosryhmien näkökulmasta siitä, millainen on hyvä sisältöstrategia ja miksi sisällöllä vaikuttaminen on kannattavaa.
Opinnäytetyössä on käsitelty sisältöyhteistyötä Vammalan Yrittäjien ja paikallislehti Tyrvään Sanomien kesken ja teoriaan perustuen luotu viitekehys, jonka pohjalta Vammalan Yrittäjien sisältömarkkinointia voidaan lähteä kehittämään haluttuun suuntaan. Yrittäjäyhdistykselle on annettu konkreettisia kehitysehdotuksia, sekä ehdotus sisältöyhteistyön jatkamisesta paikallisen median kanssa vuonna 2021. Lisäksi kehittämisehdotuksissa pyritään esittämään konkreettisia keinoja ja työvälineitä nuorten aktivoimiseksi yrittäjyyteen liittyvien teemojen pariin ja sitä kautta kasvattaa nuorten kiinnostusta ja tietoisuutta yrittäjyydestä.
Opinnäytetyö sisältää pohdintaa asiakkaan, yrityksen sekä sidosryhmien näkökulmasta siitä, millainen on hyvä sisältöstrategia ja miksi sisällöllä vaikuttaminen on kannattavaa.