Onnistunut kokous: Kultaranta Resortin kokouspalvelun kehittäminen
Puisto, Jonna (2020)
Puisto, Jonna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524278
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112524278
Tiivistelmä
Kokous tarkoittaa jonkin ihmisjoukon kokoontumista yhteen paikkaan samanaikaisesti. Kokoukset ovat välttämättömiä sillä niissä päätetään yhteisistä asioista, joilla on ennalta määritelty tarve. Kokousmuotoja on monia erilaisia ja luonteisia. Kokousten luonteen mukaan valitaan sopiva kokoustila. Kokoukset kehittyvät trendien mukisesti ja tällä hetkellä kokouksista haetaan elämyksellisyyttä.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää Kultaranta Resortin kokouspalvelua. Työni tavoitteena on saada kokouspalvelusta sujuvampi. Opinnäytetyön tietoperustassa olen kertonut kokouksien järjestämisestä, kokoustiloista, kokouksien ydin- ja tukipalveluista, myyntipalvelun työtehtävistä, palveluprosessista, jälkimarkkinoinnista sekä kokous- ja tapahtumatrendeistä. Tuloksissa olen vielä kertonut opastamisen ja opasteiden merkityksestä, perehdyttämisen merkityksestä, kestävästä kehityksestä sekä asiakaspolkujen koostamisen hyödyistä.
Menetelminä olen käyttänyt haastatteluja sekä kyselyä. Haastattelin Kultaranta Resortin henkilökuntaa. Tavoitteena oli saada henkilökunnan näkökulman nykytilanteesta sekä mahdollisista kehittämisenkohteista. Kyselyn teetin Kultaranta Resortissa vuonna 2020 kokoustaneille yrityksille. Kyselyiden tavoitteena oli saada asiakkaiden näkökulma Kultaranta Resortin kokouspalveluista sekä mahdollisista kehittämisenkohteista.
Opinnäytetyössäni olen esitellyt kehittämisehdotuksia kokouspalvelun sujuvuutta ajatellen. Suureen rooliin nousi opastamisen ja opasteiden merkitys. Sujuvuuden lisäksi olen kehittänyt kokouspalvelua trendien näkökulmasta, muun muassa kestävää kehitystä sekä elämyksellisyyttä.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää Kultaranta Resortin kokouspalvelua. Työni tavoitteena on saada kokouspalvelusta sujuvampi. Opinnäytetyön tietoperustassa olen kertonut kokouksien järjestämisestä, kokoustiloista, kokouksien ydin- ja tukipalveluista, myyntipalvelun työtehtävistä, palveluprosessista, jälkimarkkinoinnista sekä kokous- ja tapahtumatrendeistä. Tuloksissa olen vielä kertonut opastamisen ja opasteiden merkityksestä, perehdyttämisen merkityksestä, kestävästä kehityksestä sekä asiakaspolkujen koostamisen hyödyistä.
Menetelminä olen käyttänyt haastatteluja sekä kyselyä. Haastattelin Kultaranta Resortin henkilökuntaa. Tavoitteena oli saada henkilökunnan näkökulman nykytilanteesta sekä mahdollisista kehittämisenkohteista. Kyselyn teetin Kultaranta Resortissa vuonna 2020 kokoustaneille yrityksille. Kyselyiden tavoitteena oli saada asiakkaiden näkökulma Kultaranta Resortin kokouspalveluista sekä mahdollisista kehittämisenkohteista.
Opinnäytetyössäni olen esitellyt kehittämisehdotuksia kokouspalvelun sujuvuutta ajatellen. Suureen rooliin nousi opastamisen ja opasteiden merkitys. Sujuvuuden lisäksi olen kehittänyt kokouspalvelua trendien näkökulmasta, muun muassa kestävää kehitystä sekä elämyksellisyyttä.