Digitaalinenmarkkinointisuunnitelma : Case Väänälän Puutyö Ky
Hyyryläinen, Mikko (2020)
Hyyryläinen, Mikko
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111723072
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111723072
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty puusepän toimialan ikkunoita ja ovia valmistavalle Väänälän Puutyö Ky:lle. Tavoitteena oli tehdä facebook markkinointisuunnitelma Väänälän Puutyölle ja kehittää verkkosivuja.
Opinnäytetyön aihe oli ajankohtainen, koska markkinointi kohdentuu koko ajan enemmän digitaalisiin markkinointi kanaviin. Facebook valittiin kanavaksi, koska se koettiin parhaaksi kanavaksi tavoittaa oikeat kohderyhmät.
Tämä opinnäytetyö koostuu johdannosta, teoria, tutkimus ja suunnitelma osuudesta. Teoriaosuudessa perehdyttiin markkinointiviestintään, markkinointiviestinnän suunnitteluun, tutkimusmenetelmiin sekä digitaaliseen markkinointiin. Teoria osuus painottuu markkinointiviestinnän suunnitteluun, koska se on työn aiheena.
Tutkimusmenetelmä oli työssä laadullinen. Tutkimusta tehtiin benchmarking menetelmällä eli tutkittiin valittujen yritysten facebook ja verkkosivu mainontaa. Pyrittiin löytämään ne asiat tutkimuksessa, mitkä toimii muilla yrityksillä ja ottamaan oppia niistä.
Työssä valmistui suunnitelma Väänälän Puutyön facebook markkinointiin. Suunnitelmassa on jaksotus facebook markkinointiin sekä tietoa millaista sisältöä julkaistaan. Verkkosivujen selkeyttä kehitetään, jotta perustiedot yrityksestä löytyy helposti, sekä lisätään tietoa ja kuvia tuotteista. Suunnitelma voidaan laittaa käytäntöön, kun facebook-sivut otetaan käyttöön.
Opinnäytetyön aihe oli ajankohtainen, koska markkinointi kohdentuu koko ajan enemmän digitaalisiin markkinointi kanaviin. Facebook valittiin kanavaksi, koska se koettiin parhaaksi kanavaksi tavoittaa oikeat kohderyhmät.
Tämä opinnäytetyö koostuu johdannosta, teoria, tutkimus ja suunnitelma osuudesta. Teoriaosuudessa perehdyttiin markkinointiviestintään, markkinointiviestinnän suunnitteluun, tutkimusmenetelmiin sekä digitaaliseen markkinointiin. Teoria osuus painottuu markkinointiviestinnän suunnitteluun, koska se on työn aiheena.
Tutkimusmenetelmä oli työssä laadullinen. Tutkimusta tehtiin benchmarking menetelmällä eli tutkittiin valittujen yritysten facebook ja verkkosivu mainontaa. Pyrittiin löytämään ne asiat tutkimuksessa, mitkä toimii muilla yrityksillä ja ottamaan oppia niistä.
Työssä valmistui suunnitelma Väänälän Puutyön facebook markkinointiin. Suunnitelmassa on jaksotus facebook markkinointiin sekä tietoa millaista sisältöä julkaistaan. Verkkosivujen selkeyttä kehitetään, jotta perustiedot yrityksestä löytyy helposti, sekä lisätään tietoa ja kuvia tuotteista. Suunnitelma voidaan laittaa käytäntöön, kun facebook-sivut otetaan käyttöön.