Markkinointisuunnitelman laatiminen Rakennusliike Työmies Oy:lle
Löytynoja, Mira (2020)
Löytynoja, Mira
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111522879
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020111522879
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty Rakennusliike Työmies Oy:lle. Yrityksessä on tapahtunut yrittäjänvaihdos toukokuussa 2020 ja tämän markkinointisuunnitelman tarkoituksena on ollut saattaa yrittäjänvaihdos asiakkaiden ja sidosryhmien tietoisuuteen. Lisäksi markkinoinnilla on haluttu näkyvyyttä yritykselle.
Opinnäytetyön tietoperustassa käydään läpi aluksi markkinoinnin käsite ja merkitys. Sen jälkeen tarkastellaan tarkemmin markkinoinnin tasoja, toimintamuotoja ja kilpailukeinoja. Tietoperustan lopuksi käydään läpi markkinointisuunnitelman laatimisen vaiheet.
Rakennusliike Työmies Oy:n markkinointisuunnitelman (salainen osio) pääprioriteetteina on sisäinen markkinointi, ulkoinen markkinointi ja saatavuus. Osa markkinoinnin toimenpiteistä tehtiin opinnäytetyön aikana ja osa on suunniteltu tehtäväksi kevääseen 2021 mennessä.
Opinnäytetyön lopuksi teen yhteenvedon opinnäytetyöstäni, kuinka onnistuin siinä ja kuinka markki-nointisuunnitelman laadinta kyseiselle yritykselle onnistui.
Opinnäytetyön tietoperustassa käydään läpi aluksi markkinoinnin käsite ja merkitys. Sen jälkeen tarkastellaan tarkemmin markkinoinnin tasoja, toimintamuotoja ja kilpailukeinoja. Tietoperustan lopuksi käydään läpi markkinointisuunnitelman laatimisen vaiheet.
Rakennusliike Työmies Oy:n markkinointisuunnitelman (salainen osio) pääprioriteetteina on sisäinen markkinointi, ulkoinen markkinointi ja saatavuus. Osa markkinoinnin toimenpiteistä tehtiin opinnäytetyön aikana ja osa on suunniteltu tehtäväksi kevääseen 2021 mennessä.
Opinnäytetyön lopuksi teen yhteenvedon opinnäytetyöstäni, kuinka onnistuin siinä ja kuinka markki-nointisuunnitelman laadinta kyseiselle yritykselle onnistui.