Digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelma: Case Zicos- sisustus ja lifestyle
Mäkkylä, Mira (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Mäkkylä, Mira
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020110322140
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020110322140
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on digitaalisen markkinoinnin kehittämissuunnitelma. Toimeksiantajana on Zicos- sisustus ja lifestyle -yritys. Opinnäytetyö toteutettiin syksyllä 2020.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja kehittää Zicos- sisustus ja lifestyle -yritykselle digitaalista markkinointia. Digitaalista markkinointia päädyttiin kehittämään hyödyntämällä SOSTAC-mallia. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli laatia digitaalisen markkinoinnin kattava vuosisuunnitelma Zicokselle. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli toteuttaa digitaalisen markkinointisuunnitelman pohjalta konkreettisia toimenpiteitä tehostamaan digitaalista markkinointia.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostuu digitaalisen markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteestä. Teoreettinen viitekehys pohjautuu digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun SOSTAC-mallin avulla. Teoreettinen viitekehys antaa pohjan empiirisen osuuden analyyseille.
Opinnäytetyön tuotos on digitaalisen markkinoinnin vuosisuunnitelma, joka auttaa yritystä digitaalisen markkinoinnin ajanhallinnassa ja suunnitelmallisuudessa. Toimenpiteillä pyrittiin tehostamaan yrityksen digitaalista markkinointia.
Tulevaisuudessa toimeksiantaja pystyy rakentamaan tunnettuutta digitaalisen markkinoinnin kanavien avulla. Toimeksiantajalla on hyvät lähtökohdat brändin vahvistamiseen ja digitaalisten kanavien tehostamiseen. Työssä saatiin digitaalisen markkinoinnin avulla tavoitettua suuri määrä kohderyhmän asiakkaita ja mitattavia tuloksia.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja kehittää Zicos- sisustus ja lifestyle -yritykselle digitaalista markkinointia. Digitaalista markkinointia päädyttiin kehittämään hyödyntämällä SOSTAC-mallia. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli laatia digitaalisen markkinoinnin kattava vuosisuunnitelma Zicokselle. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli toteuttaa digitaalisen markkinointisuunnitelman pohjalta konkreettisia toimenpiteitä tehostamaan digitaalista markkinointia.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys koostuu digitaalisen markkinoinnin ja markkinointiviestinnän käsitteestä. Teoreettinen viitekehys pohjautuu digitaalisen markkinoinnin suunnitteluun SOSTAC-mallin avulla. Teoreettinen viitekehys antaa pohjan empiirisen osuuden analyyseille.
Opinnäytetyön tuotos on digitaalisen markkinoinnin vuosisuunnitelma, joka auttaa yritystä digitaalisen markkinoinnin ajanhallinnassa ja suunnitelmallisuudessa. Toimenpiteillä pyrittiin tehostamaan yrityksen digitaalista markkinointia.
Tulevaisuudessa toimeksiantaja pystyy rakentamaan tunnettuutta digitaalisen markkinoinnin kanavien avulla. Toimeksiantajalla on hyvät lähtökohdat brändin vahvistamiseen ja digitaalisten kanavien tehostamiseen. Työssä saatiin digitaalisen markkinoinnin avulla tavoitettua suuri määrä kohderyhmän asiakkaita ja mitattavia tuloksia.