Myyntiargumenttien kehittäminen Edico -pilvipalvelulle
Silpola, Matias (2020)
Silpola, Matias
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020110322122
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020110322122
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää hyvän myyntiargumentin edellytykset. Tavoitteena oli kehitellä Edicolle -pilvipalvelulle hyviä ja vakuuttavia myyntiargumentteja. Lisäksi tavoitteena oli selvittää tutkimuskysymysten kautta, millainen on hyvä ja toimiva myyntiargumentti.
Opinnäytetyön tekijä suoritti työharjoittelun toimeksiantajalle NPE Kulconsult Oy:lle kolmen kuukauden aikana toukokuusta elokuuhun vuonna 2019. Idea opinnäytetyön aiheeseen syntyi osittain toimeksiantajan halusta saada markkinoinnin kautta lisää käyttäjiä Edicolle. Työharjoittelun aikana opinnäytetyön tekijä kehitteli joitain myyntiargumentteja.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa toisessa kappaleessa käsiteltiin markkinointia, myyntityötä, myyntiargumentteja ja arvon tuottamista asiakkaalle. Neljännessä kappaleessa suoritettiin vertailu toimeksiantajan palvelun ja sen kahden vali-tun kilpailijan välillä. Viidennessä kappaleessa esiteltiin myyntiargumentit Edicolle, jotka perusteltiin teoriatiedon avulla. Lopuksi kuudennessa kappaleessa esiteltiin opinnäytetyön johtopäätökset ja pohdinta. Tärkeimpinä tuloksina olivat vastaukset tutkimuskysymyksiin, ja neljä laadukasta myyntiargumenttia Edicolle. Lisäksi saatiin selvitettyä millaisia edellytyksiä ja taustatietoa hyvään myyntiargumenttiin tarvitaan.
Opinnäytetyön tekijä suoritti työharjoittelun toimeksiantajalle NPE Kulconsult Oy:lle kolmen kuukauden aikana toukokuusta elokuuhun vuonna 2019. Idea opinnäytetyön aiheeseen syntyi osittain toimeksiantajan halusta saada markkinoinnin kautta lisää käyttäjiä Edicolle. Työharjoittelun aikana opinnäytetyön tekijä kehitteli joitain myyntiargumentteja.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa toisessa kappaleessa käsiteltiin markkinointia, myyntityötä, myyntiargumentteja ja arvon tuottamista asiakkaalle. Neljännessä kappaleessa suoritettiin vertailu toimeksiantajan palvelun ja sen kahden vali-tun kilpailijan välillä. Viidennessä kappaleessa esiteltiin myyntiargumentit Edicolle, jotka perusteltiin teoriatiedon avulla. Lopuksi kuudennessa kappaleessa esiteltiin opinnäytetyön johtopäätökset ja pohdinta. Tärkeimpinä tuloksina olivat vastaukset tutkimuskysymyksiin, ja neljä laadukasta myyntiargumenttia Edicolle. Lisäksi saatiin selvitettyä millaisia edellytyksiä ja taustatietoa hyvään myyntiargumenttiin tarvitaan.