Asiakastyytyväisyyskysely Kankaanpään maaseututoimen yhteistoiminta-alueelle
Kangastie, Elisa; Hautaviita, Susanna (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Kangastie, Elisa
Hautaviita, Susanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020102321569
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020102321569
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin asiakastyytyväisyyskyselynä. Toimeksiantajana oli Kankaanpään kaupunki. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa asiakastyytyväisyyskysely. Tutkimuksen tavoitteena oli tuottaa tietoa Kankaanpään maaseututoimen asiakaspalvelun laadusta.
Kyselylomake muotoiltiin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Asiakastyytyväisyyskysely postitettiin kirjeitse syys-lokakuussa 2019. Tämän lisäksi kyselyyn oli mahdollista vastata Kankaanpään yhteistoiminta-alueen palvelupisteissä. Kyselyä lähetettiin satunnainen otos, joten vastausprosenttia ei voitu laskea. Kyselyyn tuli 77 vastausta.
Tutkimustulosten perusteella yhteistoiminta-alueen asiakkaat ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä maaseututoimen asiakaspalvelun laatuun. Tyytyväisyyttä koettiin myös henkilöstön ammattitaidosta, palvelupisteiden määrästä ja joustavasta asiakaspalvelusta. Tuloksista selvisi myös, että vastaajat käyttivät runsaasti erilaisia palvelukanavia, joten niiden kehittäminen olisi tulevaisuudessa tärkeää.
Kyselylomake muotoiltiin yhdessä toimeksiantajan kanssa. Asiakastyytyväisyyskysely postitettiin kirjeitse syys-lokakuussa 2019. Tämän lisäksi kyselyyn oli mahdollista vastata Kankaanpään yhteistoiminta-alueen palvelupisteissä. Kyselyä lähetettiin satunnainen otos, joten vastausprosenttia ei voitu laskea. Kyselyyn tuli 77 vastausta.
Tutkimustulosten perusteella yhteistoiminta-alueen asiakkaat ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä maaseututoimen asiakaspalvelun laatuun. Tyytyväisyyttä koettiin myös henkilöstön ammattitaidosta, palvelupisteiden määrästä ja joustavasta asiakaspalvelusta. Tuloksista selvisi myös, että vastaajat käyttivät runsaasti erilaisia palvelukanavia, joten niiden kehittäminen olisi tulevaisuudessa tärkeää.