Myynti ja markkinointi - yhdessä vahvempia
Pitkäpaasi, Pirjo; Purovesi, Pirjo (2020)
Pitkäpaasi, Pirjo
Purovesi, Pirjo
Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset MMA
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020092876073
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020092876073
Tiivistelmä
Myynti nähdään yhä alisteisena markkinoinnille lukuisissa organisaatioissa, alan aineistoissa ja opetusmateriaaleissa. Esimerkiksi markkinoinnin teorian guru Philip Kotler kuvaa myyntityön yhtenä markkinointiviestinnän työkaluna. Tämä on johtanut monessa yrityksessä markkinoinnin ja myynnin erottamiseen toisistaan. Sama ilmiö toistuu myös myynnin ja markkinoinnin opetuksessa: opetus keskittyy vahvasti joko myyntiin tai markkinointiin. Tarvitsemme kulttuurimuutosta.