Asiakkaan sisäänottoprosessi : arviointi ja projektikäsikirja
Suomi, Matias (2020)
Suomi, Matias
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020071719571
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020071719571
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään uuden asiakkaan sisäänottoprosessia varastossa. Kyseinen aihe on jaoteltu kuuteen merkittävimpään vaiheeseen, joita käydään läpi teoriaosuudessa. Työn tavoitteena on luoda kuva toimeksiantajan aikaisemmasta sisäänottoprosessista ja luoda käsikirja tuleville projekteille.
Toimeksiannon toinen osio sisältää yrityksen aikaisemman asiakkaan arvioinnin. Se koostuu koko projektin yhteenvedosta sekä kehityskohteita käsittelevästä luvusta. Tämä toteutettiin haastatteluiden ja henkilökohtaisen havainnoinnin avulla, jotta saatiin laajempi näkemys lopputulokselle.
Osana toimeksiantoa oli käsikirjan luominen. Käsikirjassa yritykselle luotiin toimintasuunnitelma tuleville projekteille tilanteisiin, joissa varastoon tulee uusi asiakas. Tästä tehtiin helppolukuinen ja pituudeltaan maltillinen teksti, jotta se saavuttaisi mahdollisimman hyvin kaikki projektissa mukana olevat henkilöt. The subject of this thesis is about the intake process of a new client in warehouse. The process is divided into six different stages, which are introduced in the theory chapter. The goal is to create an image from an earlier intake process and to create project handbook for upcoming projects.
The assignment’s second part consists of the evaluation of an earlier intake project. There you can find a summary and development areas of the whole project. That was made by using interviews and personal observation to achieve better outcome by gaining wider view.
As a part of the assignment was also to create project handbook for the company. In that handbook you can find action plan to follow in the upcoming projects, which involves intake process. That was made so that it is easy to fully understand and also the length is suitable, so that it will reach everyone participating in the project.
Toimeksiannon toinen osio sisältää yrityksen aikaisemman asiakkaan arvioinnin. Se koostuu koko projektin yhteenvedosta sekä kehityskohteita käsittelevästä luvusta. Tämä toteutettiin haastatteluiden ja henkilökohtaisen havainnoinnin avulla, jotta saatiin laajempi näkemys lopputulokselle.
Osana toimeksiantoa oli käsikirjan luominen. Käsikirjassa yritykselle luotiin toimintasuunnitelma tuleville projekteille tilanteisiin, joissa varastoon tulee uusi asiakas. Tästä tehtiin helppolukuinen ja pituudeltaan maltillinen teksti, jotta se saavuttaisi mahdollisimman hyvin kaikki projektissa mukana olevat henkilöt.
The assignment’s second part consists of the evaluation of an earlier intake project. There you can find a summary and development areas of the whole project. That was made by using interviews and personal observation to achieve better outcome by gaining wider view.
As a part of the assignment was also to create project handbook for the company. In that handbook you can find action plan to follow in the upcoming projects, which involves intake process. That was made so that it is easy to fully understand and also the length is suitable, so that it will reach everyone participating in the project.