Markkinointiviestintäsuunnitelma yrityksen tuotelanseeraukseen: Case: Solarwind by Janneniska Oy
Joentausta, Vinski (2020)
Joentausta, Vinski
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060115723
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060115723
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointiviestintäsuunnitelma Solarwind by Janneniska Oy:n autokatokselle. Autokatos on tarkoitus lanseerata syksyllä 2020. Yrityksellä ei ole aiempaa markkinointisuunnitelmaa tai paljoa kokemusta mark-kinoinnista. Tästä johtuen tarkoituksena esitellä asiat selkeästi, jotta henkilöt ilman markkinointikokemusta ymmärtävät asiat.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö. Tällöin työssä on aluksi teoreettinen osuus ja sen jälkeen toiminnallinen osuus. Teoreettisessa osuudessa käsitellään mark-kinointiviestintää lanseerauksen näkökulmasta ja lanseerattavaa tuotetta silmällä pitäen. Toiminnallisessa osuudessa käydään läpi keskeisimmät asiat ja keinot, jotka yrityksen tulee ottaa huomioon autokatosta lanseerattaessa.
Opinnäytetyön tutkimusongelmana oli löytää ne keinot, jotka auttavat pk-yritystä teke-mään laadukasta markkinointiviestintää tuotteen lanseerausprosessissa.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointiviestintäsuunnitelma yrityksen autokatok-selle. Työssä esiteltiin asiat, jotka auttavat tekemään laadukasta markkinointiviestintää. Suunnitelmassa otettiin huomioon yrityksen toiveet ja resurssit. Suunnitelman on tarkoi-tus toimia yrityksen työkaluna markkinointiviestintää tehdessä.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö. Tällöin työssä on aluksi teoreettinen osuus ja sen jälkeen toiminnallinen osuus. Teoreettisessa osuudessa käsitellään mark-kinointiviestintää lanseerauksen näkökulmasta ja lanseerattavaa tuotetta silmällä pitäen. Toiminnallisessa osuudessa käydään läpi keskeisimmät asiat ja keinot, jotka yrityksen tulee ottaa huomioon autokatosta lanseerattaessa.
Opinnäytetyön tutkimusongelmana oli löytää ne keinot, jotka auttavat pk-yritystä teke-mään laadukasta markkinointiviestintää tuotteen lanseerausprosessissa.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi markkinointiviestintäsuunnitelma yrityksen autokatok-selle. Työssä esiteltiin asiat, jotka auttavat tekemään laadukasta markkinointiviestintää. Suunnitelmassa otettiin huomioon yrityksen toiveet ja resurssit. Suunnitelman on tarkoi-tus toimia yrityksen työkaluna markkinointiviestintää tehdessä.