Sisältökalenteri: Hyvinvointialan verkkokauppayrityksen sisältöstrategia: Embrosé Life & Co
Parkkinen, Meini (2020)
Parkkinen, Meini
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020053015502
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020053015502
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu toimeksiantona yritykselle Embrosé Life & Co, joka on hyvinvointiin keskittynyt verkkokauppa. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten yritys voi tuottaa suunnitemallisesti sisältöjä digitaalisiin kanaviin. Opinnäytetyössä luotiin sisältöstrategia ja opinnäytetyön tuotos oli sisältökalenteri. Sisältökalenteriin suunniteltiin vuoden 2021 sisällöt asiakaslähtöisesti hyödyntäen sisältöstrategiassa määriteltyjä tavoitteita ja kanavien rooleja.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin kvantitatiivisen sekä toiminnallisen opinnäytetyön me-netelmiä. Yrittäjälle tehtiin haastattelu, jota teoriaosuuden kanssa käytettiin pohjana opinnäytetyössä toteutettuun kvantitatiiviseen tutkimukseen yrityksen kohderyhmälle. Tutkimustuloksien pohjalta luotiin sisältöstrategia, jossa saatiin määriteltyä yrityksen sisältökanaville selkeät roolit ja tarkoituksenmukaiset sisältöaiheet. Tämän jälkeen sisältöstrategiaa ja tutkimustuloksia hyödyntäen luotiin sisältökalenteri, joka on opinnäytetyön produkti.
Työn tuotoksena syntyi selkeä ja asiakaslähtöinen sisältökalenteri, jossa on huomioitu yrityksen tavoitteet ja resurssit. Produktia tullaan käyttämään Embrosén sisältömarkkinoinnin suunnittelussa ja sen on tarkoitus tuoda helpotusta yrittäjän ajankäyttöön.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin kvantitatiivisen sekä toiminnallisen opinnäytetyön me-netelmiä. Yrittäjälle tehtiin haastattelu, jota teoriaosuuden kanssa käytettiin pohjana opinnäytetyössä toteutettuun kvantitatiiviseen tutkimukseen yrityksen kohderyhmälle. Tutkimustuloksien pohjalta luotiin sisältöstrategia, jossa saatiin määriteltyä yrityksen sisältökanaville selkeät roolit ja tarkoituksenmukaiset sisältöaiheet. Tämän jälkeen sisältöstrategiaa ja tutkimustuloksia hyödyntäen luotiin sisältökalenteri, joka on opinnäytetyön produkti.
Työn tuotoksena syntyi selkeä ja asiakaslähtöinen sisältökalenteri, jossa on huomioitu yrityksen tavoitteet ja resurssit. Produktia tullaan käyttämään Embrosén sisältömarkkinoinnin suunnittelussa ja sen on tarkoitus tuoda helpotusta yrittäjän ajankäyttöön.