Markkinointiviestintäsuunnitelma : Case: LähiTapiola Vellamon LemmikkiHelppi
Aksola, Meri (2020)
Aksola, Meri
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052814896
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052814896
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli toiminnallisen markkinointiviestintäsuunnitelman kehittäminen toimeksiantajayritys LähiTapiola Vellamon LemmikkiHelppiin liittyen. Tavoitteena oli kehittää jo olemassa olevaa markkinointiviestintää, joka on yleisesti hyvällä tasolla. Tutkimusongelmana oli, kuinka parantaa nykyistä LemmikkiHelpin markkinointiviestintää kohderyhmille. Opinnäytetyössä pohdittiin erityisesti, kuinka kehittää markkinointiviestintää paikallisesti LähiTapiola Vellamon toiminta-alueella. Yrityksen tavoitteena
on parantaa LemmikkiHelpin tunnettuutta, saada nykyiset asiakkaat käyttämään sovellusta sekä hankkia sovelluksella uusia asiakkaita.
Opinnäytetyö on jaettu teoriaosuuteen ja empiriaosuuteen. Teoriaosuus on kerätty kirjallisista lähteistä, nettilähteistä sekä LähiTapiolan materiaaleista. Teoriaosuus sisältää toimeksiantajan ja LemmikkiHelpin esittelyn sekä markkinointiviestinnän perusteet ja markkinointiviestinnän keinot. Osuudessa käsitellään myös markkinointiviestinnän suunnittelun prosessi.
Empiriaosuudessa perehdyttiin toimeksiantajayrityksen markkinointiviestinnän nykytilaan SWOT-analyysin avulla ja tarkastellaan tavoitteita. Teoriaan tukeutuen yritykselle annetaan kehitysehdotuksia ja keinoja, kuinka toteuttaa ne. Kehitysehdotuksissa on otettu huomioon LemmikkiHelpin valtakunnallisen markkinoinnin tukeminen ja markkinointiviestinnän toimivuus LähiTapiola Vellamon toiminta-alueella
on parantaa LemmikkiHelpin tunnettuutta, saada nykyiset asiakkaat käyttämään sovellusta sekä hankkia sovelluksella uusia asiakkaita.
Opinnäytetyö on jaettu teoriaosuuteen ja empiriaosuuteen. Teoriaosuus on kerätty kirjallisista lähteistä, nettilähteistä sekä LähiTapiolan materiaaleista. Teoriaosuus sisältää toimeksiantajan ja LemmikkiHelpin esittelyn sekä markkinointiviestinnän perusteet ja markkinointiviestinnän keinot. Osuudessa käsitellään myös markkinointiviestinnän suunnittelun prosessi.
Empiriaosuudessa perehdyttiin toimeksiantajayrityksen markkinointiviestinnän nykytilaan SWOT-analyysin avulla ja tarkastellaan tavoitteita. Teoriaan tukeutuen yritykselle annetaan kehitysehdotuksia ja keinoja, kuinka toteuttaa ne. Kehitysehdotuksissa on otettu huomioon LemmikkiHelpin valtakunnallisen markkinoinnin tukeminen ja markkinointiviestinnän toimivuus LähiTapiola Vellamon toiminta-alueella