Brändi-identiteetin luominen uudelle yritykselle
Pesonen, Jere (2020)
Lataukset:
Pesonen, Jere
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052613685
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052613685
Tiivistelmä
Toiminnallisessa opinnäytetyössä käsiteltiin, miten visuaalinen identiteetti muodostuu ja
mikä sen merkitys on yritykselle. Työn tavoitteena oli luoda pssst!:lle uusi visuaalinen identiteetti. Opinnäytetyössä käsiteltiin vain identiteetin luomisen prosessia. Siitä seuraavia toimenpiteitä, kuten esimerkiksi käyntikorttien tai verkkosivujen suunnittelua ei käsitellä.
Teoriaosuudessa perehdytään brändin merkitykseen, visuaaliseen kielenkäyttöön, typografiaan sekä väreihin ja niiden merkitykseen brändi-ilmeessä. Toiminnallisessa osuudessa kuvattiin pssst!:n visuaalisen ilmeen suunnitteluprosessi. Opinnäytetyössä käsiteltiin vain identiteetin luomisen prosessi, johon sisältyy yrityksen tunnus, värit ja typografia.
Brändi-ilmeen suunnitteluprosessi oli aikaa vievä ja se tehtiin tiiviissä yhteistyössä yrityksen kanssa. Projekti alkoi toimialaan tutustumisella kilpailijoiden kautta. Sen jälkeen tarkennettiin yrityksen visiota, kohderyhmää ja toiveita brändin ilmeestä. Näiden pohjalta toteutettiin kolme konseptivaihtoehtoa, jotka esiteltiin yritykselle. Yrityksen mieltymyksien perusteella tehtiin valinta konsepti-ideasta, jota jalostettiin, kunnes identiteetti oli halutunlainen.
Työ aloitettiin loppuvuonna 2019 ja saatiin päätökseen keväällä 2020. Työn toimeksiantajana toimi Hypement Oy, jonka asiakas pssst! oli. Se oli uusi myynnin ulkoistamisen yritys, joka tarvitsi kokonaan uuden visuaalisen ilmeen.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi uusi visuaalinen identiteetti pssst!:lle. Projekti oli onnistunut ja visuaalisesta ilmeestä tuli asiakkaan toiveiden mukainen. Uutta brändi-ilmettä tullaan hyödyntämään yrityksen markkinoinnissa ja viestinnässä. Sen pohjalta toteutetaan tulevaisuudessa esimerkiksi yrityksen verkkosivut ja käyntikortit.
mikä sen merkitys on yritykselle. Työn tavoitteena oli luoda pssst!:lle uusi visuaalinen identiteetti. Opinnäytetyössä käsiteltiin vain identiteetin luomisen prosessia. Siitä seuraavia toimenpiteitä, kuten esimerkiksi käyntikorttien tai verkkosivujen suunnittelua ei käsitellä.
Teoriaosuudessa perehdytään brändin merkitykseen, visuaaliseen kielenkäyttöön, typografiaan sekä väreihin ja niiden merkitykseen brändi-ilmeessä. Toiminnallisessa osuudessa kuvattiin pssst!:n visuaalisen ilmeen suunnitteluprosessi. Opinnäytetyössä käsiteltiin vain identiteetin luomisen prosessi, johon sisältyy yrityksen tunnus, värit ja typografia.
Brändi-ilmeen suunnitteluprosessi oli aikaa vievä ja se tehtiin tiiviissä yhteistyössä yrityksen kanssa. Projekti alkoi toimialaan tutustumisella kilpailijoiden kautta. Sen jälkeen tarkennettiin yrityksen visiota, kohderyhmää ja toiveita brändin ilmeestä. Näiden pohjalta toteutettiin kolme konseptivaihtoehtoa, jotka esiteltiin yritykselle. Yrityksen mieltymyksien perusteella tehtiin valinta konsepti-ideasta, jota jalostettiin, kunnes identiteetti oli halutunlainen.
Työ aloitettiin loppuvuonna 2019 ja saatiin päätökseen keväällä 2020. Työn toimeksiantajana toimi Hypement Oy, jonka asiakas pssst! oli. Se oli uusi myynnin ulkoistamisen yritys, joka tarvitsi kokonaan uuden visuaalisen ilmeen.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi uusi visuaalinen identiteetti pssst!:lle. Projekti oli onnistunut ja visuaalisesta ilmeestä tuli asiakkaan toiveiden mukainen. Uutta brändi-ilmettä tullaan hyödyntämään yrityksen markkinoinnissa ja viestinnässä. Sen pohjalta toteutetaan tulevaisuudessa esimerkiksi yrityksen verkkosivut ja käyntikortit.