Seidat : B2b-myynnin materiaalien, tuotteistamisen ja brändin ilmeen kehitys 2017-2020
Heinikoski, Suvi (2020)
Heinikoski, Suvi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513392
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020052513392
Tiivistelmä
Tähän portfolio-opinnäytetyöhön on kerätty kolmen toisiin sidoksissa olevan kehitysprojektin vaiheet ja tulokset vuosina 2017-2020. Kehitysprojektien hyödynsaajana on ollut työnantajani Seidat Oy. Tavoitteena projekteilla on ollut kehittää yrityksen myyntiä parempien myynnin materiaalien, tuotteistamisen ja brändin ilmeen kehittämisen avulla. Keskeisin tulos, joka näiden kehitysprojektien avulla on syntynyt, on Seidat Oy:n uudistettu myyntiesitys ja sen uusin luonnosversio, joka syntyi helmikuussa 2020 myyntitiimin kehityspajan tuloksena. Myyntiesityksestä on havaittavissa uusi brändin ilme sekä uudistunut palvelujen tuotteistus.
Kehitysprojektien tuloksena Seidat Oy:n myynnit ja myyntikatteet ovat parantuneet, sillä myyjät ovat saaneet itsevarmuutta myydä enemmän ja asiakasprojektien raamit ovat selkeytyneet. Kehitys näiden osa-alueiden osalta jatkuu edelleen mutta paremmilla lähtökohdilla kuin aiemmin.
Kehitysprojektien tuloksena Seidat Oy:n myynnit ja myyntikatteet ovat parantuneet, sillä myyjät ovat saaneet itsevarmuutta myydä enemmän ja asiakasprojektien raamit ovat selkeytyneet. Kehitys näiden osa-alueiden osalta jatkuu edelleen mutta paremmilla lähtökohdilla kuin aiemmin.