Faktorer som påverkar inköpsprocessen
Åbacka, Felicia (2020)
Åbacka, Felicia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004286372
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004286372
Tiivistelmä
Viime aikoina yritykset ovat huomannet hankinnan merkityksen liiketoiminnalle. Joskus saattaa olla vaikea tietää miten hankintaprosessia voidaan kehittää ja parantaa. Kehitysmahdollisuudet ovat itse asiassa rajattomia.
Työn tavoite oli hankintaprosessiin vaikuttavien tekijöiden tunnistaminen. Tekijät saattavat antaa neuvoja yrityksille, miten hankintaprosessia voidaan kehittää. Tavoitteen saavuttamiseen on käytetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Empiirinen osa suoritettiin Dermoshopissa haastatteluiden avulla. Teoreettiset lähtökohdat ja empiirinen osa muodostavat yhdessä luotettavan tuloksen.
Työ on suoritettu Dermoshopin toimeksiannosta. Dermoshop on Suomen suurimpia yrityksiä ihonhoito- ja kauneusalalla. He myyvät tuotteitaan tavaramerkillä Dermosil.
Työn päämäärä oli sellaisten tekijöiden tunnistaminen, jotka voivat vaikuttaa yrityksen menestykseen sekä kilpailukykyyn.
Kvalitatiiviset haastattelut ja teoreettiset lähtökohdat käyvät suurin piirtein yksiin. Tämä vahvistaa, että kuvattujen tekijöiden perusteella Dermoshopilla on jo hyvin kehitetty hankintatyö. Tunnistamalla kehitysalueet ja analysoimalla niitä voi toki löytää uusia keinoja kustannusten ja varastotasojen alentamiseen.
Työn tavoite oli hankintaprosessiin vaikuttavien tekijöiden tunnistaminen. Tekijät saattavat antaa neuvoja yrityksille, miten hankintaprosessia voidaan kehittää. Tavoitteen saavuttamiseen on käytetty kvalitatiivista tutkimusmenetelmää. Empiirinen osa suoritettiin Dermoshopissa haastatteluiden avulla. Teoreettiset lähtökohdat ja empiirinen osa muodostavat yhdessä luotettavan tuloksen.
Työ on suoritettu Dermoshopin toimeksiannosta. Dermoshop on Suomen suurimpia yrityksiä ihonhoito- ja kauneusalalla. He myyvät tuotteitaan tavaramerkillä Dermosil.
Työn päämäärä oli sellaisten tekijöiden tunnistaminen, jotka voivat vaikuttaa yrityksen menestykseen sekä kilpailukykyyn.
Kvalitatiiviset haastattelut ja teoreettiset lähtökohdat käyvät suurin piirtein yksiin. Tämä vahvistaa, että kuvattujen tekijöiden perusteella Dermoshopilla on jo hyvin kehitetty hankintatyö. Tunnistamalla kehitysalueet ja analysoimalla niitä voi toki löytää uusia keinoja kustannusten ja varastotasojen alentamiseen.