Kundnöjdhetsundersökning om cafeet Konsulinnans Kafferum
Niemi, Mikaela (2011)
Niemi, Mikaela
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011092713263
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011092713263
Tiivistelmä
Syftet med denna undersökning var att undersöka hur nöjda kunderna var och vad kunderna ansåg om tjänstekvaliteten vid Konsulinnas kafferum. Det undersöktes även vad kunderna ansåg om produkterna som kaféet erbjuder. I den teoretiska delen av lärdomsprovet tog jag bland annat upp begreppen relationsmarknadsföring, tjänstebegreppet, tjänstemarknadsföring och tjänstekvalitet. I den empiriska delen valde jag att ta upp frågor som berörde de delar som jag tagit upp i teoridelen. Vikten låg på kundnöjdhet, även frågor kring tjänstekvalitet och besöksfrekvens ställdes. Kundnöjdhetsundersökningen fanns på platsen det vill säga på ett bord i kaféet, där de av kunderna som ville svara kunde besvara enkäten. Det var alltså en på plats enkät. Kundnöjdhetsundersökningen fick mycket bra resultat. Det vill säga kunderna var mycket nöjda eller nöjda men kvaliteten på tjänsterna i Konsulinnas kafferum. The purpose of this thesis is to research the customer satisfaction for Konsulinnan Kahvihuone. In the survey there were also some questions about service quality. In the theoretical part of the thesis I bring up following conceptions; relationship marketing, service management, customer marketing and service quality. The customer satisfaction survey also included questions about service quality, although the main issue was customer satisfaction. There were some background questions like visiting frequencies in the survey. The survey was displayed on a table in the cafeteria, so any customer could answer the questions in survey, meaning it was an on place displayed survey.
In the survey the responses were very good, meaning that the customers were very much satisfied or satisfied.
In the survey the responses were very good, meaning that the customers were very much satisfied or satisfied.