Jukolan viestin ICT-materiaalihankintojen kehittäminen
Vainionpää, Jouko (2020)
Vainionpää, Jouko
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004205367
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202004205367
Tiivistelmä
Tutkimuksessani keskityin selvittämään ICT-alan mahdollisten eri materiaalitoimittajien halukkuutta ja valmiuksia toimia Jukolan viesti -tapahtuman yhteistyökumppaneina, -materiaalin toimittajina.
Tutkimukseni tavoitteena oli kehittää Jukolan viestin ICT -materiaalin hankintatapoja tapahtuman järjestäjäorganisaatioiden käyttöön ja parantaa tapahtuman järjestäjäorganisaatioiden toimintaa yksinkertaistamalla materiaalin hankintaa.
Tutkimuksessani kartoitin ICT-alan mahdollisten eri materiaalitoimittajien markkinointistrategioita ja suhtautumista sponsorointiin, erityisesti urheilusponsorointiin käytännön tasolla. Tutkimukseni tein laadullisena tapaustutkimuksena. Tutkimusaineiston keräsin teemahaastatteluilla. Kehittämistyön perustana olivat haastateltavien kokemukset ja näkemykset aiheesta.
Tutkimukseni tulosten perusteella Jukolan viestin materiaalihankintojen kehittäminen ja yksinkertaistaminen vaatisivat Jukolan viestin järjestäjiltä ja taustaorganisaatioilta paneutumista sponsoroinnin mekanismeihin ja käytänteisiin. Tulosten mukaan kannattaisi ennakkoon tehdä selvitystyö, jossa arvioidaan yritykset mahdollisina yhteistyökumppaneina, -sponsoroijina.
Materiaalien hankintojen kehittämiseen liittyen tulisi tehdä strateginen päätös niistä ICT -materiaaleista ja -materiaaliryhmistä, joissa hankinta aiheuttaa toistuvasti samoja haasteita Jukolan viestin järjestäjille. Materiaalihankintojen kehittämiseksi hankintojen tulisi olla keskitettyä, ohjattua ja pitkäjänteistä. Hankinnat tulisi toteuttaa mahdollisimman vakiodulla mallilla.
Tutkimukseni tavoitteena oli kehittää Jukolan viestin ICT -materiaalin hankintatapoja tapahtuman järjestäjäorganisaatioiden käyttöön ja parantaa tapahtuman järjestäjäorganisaatioiden toimintaa yksinkertaistamalla materiaalin hankintaa.
Tutkimuksessani kartoitin ICT-alan mahdollisten eri materiaalitoimittajien markkinointistrategioita ja suhtautumista sponsorointiin, erityisesti urheilusponsorointiin käytännön tasolla. Tutkimukseni tein laadullisena tapaustutkimuksena. Tutkimusaineiston keräsin teemahaastatteluilla. Kehittämistyön perustana olivat haastateltavien kokemukset ja näkemykset aiheesta.
Tutkimukseni tulosten perusteella Jukolan viestin materiaalihankintojen kehittäminen ja yksinkertaistaminen vaatisivat Jukolan viestin järjestäjiltä ja taustaorganisaatioilta paneutumista sponsoroinnin mekanismeihin ja käytänteisiin. Tulosten mukaan kannattaisi ennakkoon tehdä selvitystyö, jossa arvioidaan yritykset mahdollisina yhteistyökumppaneina, -sponsoroijina.
Materiaalien hankintojen kehittämiseen liittyen tulisi tehdä strateginen päätös niistä ICT -materiaaleista ja -materiaaliryhmistä, joissa hankinta aiheuttaa toistuvasti samoja haasteita Jukolan viestin järjestäjille. Materiaalihankintojen kehittämiseksi hankintojen tulisi olla keskitettyä, ohjattua ja pitkäjänteistä. Hankinnat tulisi toteuttaa mahdollisimman vakiodulla mallilla.