Vieraanvaraisuus, vieraanvaraisuusala ja vieraanvaraisuusalan liiketoiminnan johtaminen - käsitteet ja sisältö
Editoija
Alakoski, Leena
Tikkanen, Irma
Vankka, Merja
Laurea-ammattikorkeakoulu
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-572-6
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-799-572-6
Tiivistelmä
Vieraanvaraisuusala, joka perinteisesti tunnetaan Suomessa Matkailu-, ravitsemis- ja talousalana,tarvitsee kehittyäkseen ammatillisessa korkeakoulutuksessa tutkintonsa suorittavia restonomeja. Restonomikoulutuksessa valmennetaan opiskelijoita vieraanvaraisuusalan työtehtäviin, joissa tarvitaan sekä käytännönläheistä osaamista että suunnittelu-, kehittämis- ja asiantuntijaosaamista.
Restonomikouluttajilla on ollut tarve avata ja kuvata vieraanvaraisuus, vieraanvaraisuusala ja vieraanvaraisuusalan liiketoiminnan johtaminen –käsitteet. Tämä julkaisu esittelee kyseiset käsitteet ja tarkastelee myös tunneälyn merkitystä esimerkiksi marata-alan palveluiden toteuttamisessa, johtamisessa ja asiakaskokemuksessa.
Restonomikouluttajilla on ollut tarve avata ja kuvata vieraanvaraisuus, vieraanvaraisuusala ja vieraanvaraisuusalan liiketoiminnan johtaminen –käsitteet. Tämä julkaisu esittelee kyseiset käsitteet ja tarkastelee myös tunneälyn merkitystä esimerkiksi marata-alan palveluiden toteuttamisessa, johtamisessa ja asiakaskokemuksessa.