Raijan Aitta Oy - Verkkokaupan kehittäminen
Tuuliainen, Eero (2011)
Tuuliainen, Eero
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061011727
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061011727
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli kehittää Raijan Aitta Oy:n verkkokauppaa. Menetelminä käytet-tiin verkkokaupan toimintaan liittyvää teoriaa, jota täydennettiin asiantuntijahaastatte-lulla sekä keskeisten kilpailijoiden verkkokauppoja vertailtiin teoriaan ja asiantuntija-haastatteluun perustuvien menestyvän verkkokaupan kriteereiden avulla.
Tuloksena päädyttiin antamaan toimeksiantajalle verkkokaupan kehittämissuunnitelma, johon koottiin eri tekijät, jotka vaikuttavat menestyksellisesti verkkokaupan toi-mintaan. Tekijöitä ei voida laittaa tärkeysjärjestykseen, vaan ne esitellään yhtenä joukkona, joka muodostaa yhdessä menestyvän verkkokaupan kokonaisuuden.
Keskeisinä tuloksina olivat: verkkokaupan löydettävyys hakukoneoptimoinnin avulla, domain nimen merkitys asiakkaan luottamuksen herättäjänä, verkkokaupan oleminen ajan tasalla, verkkokaupan visuaalinen ilme, asiakkaan tietoisuus tuotteen kokonais-hinnasta ostettaessa verkkokaupasta, toimitusajan pituus, lähetyksen seuranta, tilaus-vahvistuksen toimitus asiakkaalle, ostoskorin moitteeton toiminta, maksutapojen helppokäyttöisyys, verkkokaupan yhteystietojen löytyminen ja sosiaalisen media huomioon ottaminen verkkokaupan vuorovaikutus tavoissa. Näitä kriteereitä yhdiste-lemällä toimeksiantajayrityksen verkkokauppa saatetaan menestyvälle uralle.
Tuloksena päädyttiin antamaan toimeksiantajalle verkkokaupan kehittämissuunnitelma, johon koottiin eri tekijät, jotka vaikuttavat menestyksellisesti verkkokaupan toi-mintaan. Tekijöitä ei voida laittaa tärkeysjärjestykseen, vaan ne esitellään yhtenä joukkona, joka muodostaa yhdessä menestyvän verkkokaupan kokonaisuuden.
Keskeisinä tuloksina olivat: verkkokaupan löydettävyys hakukoneoptimoinnin avulla, domain nimen merkitys asiakkaan luottamuksen herättäjänä, verkkokaupan oleminen ajan tasalla, verkkokaupan visuaalinen ilme, asiakkaan tietoisuus tuotteen kokonais-hinnasta ostettaessa verkkokaupasta, toimitusajan pituus, lähetyksen seuranta, tilaus-vahvistuksen toimitus asiakkaalle, ostoskorin moitteeton toiminta, maksutapojen helppokäyttöisyys, verkkokaupan yhteystietojen löytyminen ja sosiaalisen media huomioon ottaminen verkkokaupan vuorovaikutus tavoissa. Näitä kriteereitä yhdiste-lemällä toimeksiantajayrityksen verkkokauppa saatetaan menestyvälle uralle.