Outsourcing marketing – expectations and defining the roles of the participants
Virtanen, Vesa (2011)
Virtanen, Vesa
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060911560
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060911560
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus on selvittää asiakkaan odotuksia ulkoistetusta markkinoinnista haastattelemalla mahdollisten asiakasyhtiöiden avainhenkilöitä. Selvittää miten paljon heillä on tietämystä markkinoinnista ja sen osa-alueista, ulkoistamisen eduista ja odotuksista tulosten valossa. Roolien määritteleminen sekä vastuualueiden kartoittaminen kuuluvat myös olennaisena osana työn tavoitteisiin.
Tarkoitus on kartoittaa minkälaisia toimia yhteistyön toimiminen vaatisi osapuolilta jotta lopputulos toimisi toivotun tehokkaasti ja hyödyttäisi kaikkia osapuolia. Sen tavoitteen täyttämiseksi on hyvin tärkeää määritellä asiakkaan todelliset tarpeet, kapasiteetti sekä asenne markkinoinnin ulkoistamista kohtaan.
Teoreettinen osa pitää sisällään markkinoinnin perusteita, tarkoitusta ja käytännön toimia painottuen business to business markkinointiin, ulkoistamistoimenpiteen menetelmiä sekä strategisen johtamisen periaatteita.
Käytännön osuus selvittää asiakasyritysten ennakkokäsityksiä heidän markkinointisa ulkoistamisesta, siihen liittyvistä odotuksista ja tavoitteista jonka pohjalta laaditaan analyysi erinäisistä toimenpiteistä joita onnistunut yhteistyö vaatii toimiakseen tavoitetulla tavalla.
Tarkoitus on kartoittaa minkälaisia toimia yhteistyön toimiminen vaatisi osapuolilta jotta lopputulos toimisi toivotun tehokkaasti ja hyödyttäisi kaikkia osapuolia. Sen tavoitteen täyttämiseksi on hyvin tärkeää määritellä asiakkaan todelliset tarpeet, kapasiteetti sekä asenne markkinoinnin ulkoistamista kohtaan.
Teoreettinen osa pitää sisällään markkinoinnin perusteita, tarkoitusta ja käytännön toimia painottuen business to business markkinointiin, ulkoistamistoimenpiteen menetelmiä sekä strategisen johtamisen periaatteita.
Käytännön osuus selvittää asiakasyritysten ennakkokäsityksiä heidän markkinointisa ulkoistamisesta, siihen liittyvistä odotuksista ja tavoitteista jonka pohjalta laaditaan analyysi erinäisistä toimenpiteistä joita onnistunut yhteistyö vaatii toimiakseen tavoitetulla tavalla.