Www-sivujen ja sosiaalisen median yhteistyö : Case: www.lighthouseproject.net
Hietamäki, Jukka (2011)
Hietamäki, Jukka
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105096884
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105096884
Tiivistelmä
Opinnäytetyö pyrkii selvittämään miten suunnitellaan ja toteutetaan nykyaikainen, useita sosiaalisen median palveluita huomioonottava www-sivusto yhtyeelle. Lähtökohtana on pitää lopputuote mahdollisimman helposti päivitettävänä sekä ottaa huomioon miten useampia eri palveluita pystyy tehokkaasti ja vaivattomasti käyttämään yhdessä.
Opinnäytteessä käydään läpi sosiaalisen median luonnetta yleisellä tasolla sekä suosituimpia sosiaalisen median palveluita ja niiden soveltuvuutta. Kun nykyaikana koetaan useissa eri sosiaalisen median sivustoilla ja yhteisöissä näkyminen tärkeänä, selvitetään miten ylläpidon pystyy pitämään vaivattomana ja mitenkä mahdollisimman pienellä vaivalla saavutetaan riittävää näkyvyyttä.
Työssä tutustutaan sosiaalisen median palveluiden huolelliseen syndikointiin, eli eri sisältöjen tehokkaaseen käyttämiseen useammassa eri paikassa sekä ylläpitoa helpottaviin sovelluksiin eli sosiaalisen median dashboardeihin.
Tutkimustyön tuloksia sovelletaan sosiaalisella medialla tehostettua yhtyeen verkkoviestintää suunniteltaessa ja toteutettaessa.
Opinnäytteessä käydään läpi sosiaalisen median luonnetta yleisellä tasolla sekä suosituimpia sosiaalisen median palveluita ja niiden soveltuvuutta. Kun nykyaikana koetaan useissa eri sosiaalisen median sivustoilla ja yhteisöissä näkyminen tärkeänä, selvitetään miten ylläpidon pystyy pitämään vaivattomana ja mitenkä mahdollisimman pienellä vaivalla saavutetaan riittävää näkyvyyttä.
Työssä tutustutaan sosiaalisen median palveluiden huolelliseen syndikointiin, eli eri sisältöjen tehokkaaseen käyttämiseen useammassa eri paikassa sekä ylläpitoa helpottaviin sovelluksiin eli sosiaalisen median dashboardeihin.
Tutkimustyön tuloksia sovelletaan sosiaalisella medialla tehostettua yhtyeen verkkoviestintää suunniteltaessa ja toteutettaessa.