Utvecklandet av en grafisk profil: : Case Cor-huset
Strömman, Tom (2011)
Strömman, Tom
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105046088
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105046088
Tiivistelmä
Syftet med arbetet var att skapa en grafisk profil åt cafét/restaurangen Cor-huset. Cor-huset förnyar sin affärsverksamhet och som ett steg i ledet ville uppdragsgivaren ha en enhetlig grafisk identitet som omfattar dokument, affischer och flyers. En grafisk identitet är ofta det första en kund kommer i kontakt med och det är därför viktigt att göra ett bra och rätt intryck. Teorin behandlar dels vad en grafisk profil är och dels dess nytta för företaget. I teorin undersöks olika element som man kan använda sig av, bl.a. färger och fonter och framförallt hur man skall använda sig av dem för att på ett enkelt sätt kunna kommunicera sitt budskap åt mottagaren. Genom att kombinera teori och uppdragsgivarens önskningar framarbetades ett antal olika förslag som uppdragsgivaren fick välja mellan. Efter det gjordes mallar och en grafisk manual enligt det förslag som valdes. En grafisk profil är dels ett sätt att differentiera sig från konkurrenter men ska också kommunicera vad företaget står för och vem de riktar sig till. Genom att konsekvent använda en grafisk profil bygger man upp ett igenkännande som kunder associerar med företaget. The purpose of this thesis was to create a visual identity for the café/restaurant Cor-huset. Cor-huset is currently renewing its business and as a part of this renewal Cor-huset wanted a unified visual identity consisting of documents, posters and flyers. A visual identity is often the first thing a customer comes in contact with and therefore it is important to make a good and right impression.
The theory is based on what a visual identity is and its use for the company. In addition, the thesis views various elements such as colours and fonts that can be used to communicate a message through graphics and also how one can use them to get the message to the recipient in an easy way. By combining theory and the commissioners’ wishes, a number of proposals were presented for the commissioner to choose from. After a choice had been made, templates and a graphical manual were developed. The profile is partly a way to differentiate the company from its competitors but should also communicate what the company stands for and where they position themselves. By consistently using a visual identity a recognition for the company is built with which customers can associate.
The theory is based on what a visual identity is and its use for the company. In addition, the thesis views various elements such as colours and fonts that can be used to communicate a message through graphics and also how one can use them to get the message to the recipient in an easy way. By combining theory and the commissioners’ wishes, a number of proposals were presented for the commissioner to choose from. After a choice had been made, templates and a graphical manual were developed. The profile is partly a way to differentiate the company from its competitors but should also communicate what the company stands for and where they position themselves. By consistently using a visual identity a recognition for the company is built with which customers can associate.