Markkinointiviestintäsuunnitelman ja visuaalisen ilmeen luominen Rukara Oy:lle
Ropponen, Ulla (2011)
Ropponen, Ulla
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105086717
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105086717
Tiivistelmä
Opinnäytetyö jakautuu kahteen osaan: markkinointiviestintäsuunnitelman laatimiseen ja uuden visuaalisen ilmeen luomiseen Rukara Oy:lle.
Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena oli tuoda esiin sellaisia markkinoinnin viestinnän keinoja, joiden avulla pystytään tehostamaan liiketoimintaa viestinnän ja mainonnan avulla.
Uuden graafisen ilmeen tavoitteena oli saada yritykselle lisää näkyvyyttä ja yhte-näinen ilme. Rukaralle suunniteltiin uusi liikemerkki, jonka pohjalta laadittiin myös muu graafinen materiaali. Tämän tuloksena on pieni graafinen ohjeisto, jonka avulla uutta ilmettä voidaan helposti toteuttaa käytännössä.
Lopputuloksena syntyi visuaalisesti yhtenäinen yritysilme ja ohjeisto, joka määrittelee perusasiat liiketunnuksen ja tunnusvärien käytöstä. Tämän avulla yrityksen markkinointi ja mainonta helpottuvat.
Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena oli tuoda esiin sellaisia markkinoinnin viestinnän keinoja, joiden avulla pystytään tehostamaan liiketoimintaa viestinnän ja mainonnan avulla.
Uuden graafisen ilmeen tavoitteena oli saada yritykselle lisää näkyvyyttä ja yhte-näinen ilme. Rukaralle suunniteltiin uusi liikemerkki, jonka pohjalta laadittiin myös muu graafinen materiaali. Tämän tuloksena on pieni graafinen ohjeisto, jonka avulla uutta ilmettä voidaan helposti toteuttaa käytännössä.
Lopputuloksena syntyi visuaalisesti yhtenäinen yritysilme ja ohjeisto, joka määrittelee perusasiat liiketunnuksen ja tunnusvärien käytöstä. Tämän avulla yrityksen markkinointi ja mainonta helpottuvat.