Asiakastyytyväisyyskysely navettaansa laajentaneille lypsykarjatiloille
Kauma, Arja (2011)
Kauma, Arja
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056151
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105056151
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää vuosina 2008–2010 laajentaneiden lypsykarjatilojen asiakastyytyväisyyttä neuvonta-, lupa- ja myyntiorganisaatioita kohtaan.
Työn teoriaosuudessa syvennyttiin maatalouden rakennemuutokseen ja sen kehitykseen EU-jäsenyyden alkumetreistä tämän päivän tuotantomalleihin saakka. Työssä määriteltiin myös kuinka muodostuu hyvä asiakastyytyväisyys.
Tutkimus tehtiin puhelinhaastatteluina, joka suunnattiin laajentaneille lypsykarjatiloille. Yrittäjät valittiin kyselyyn satunnaisotantana, tukea saaneiden keskuudesta. Kysymykset lähetettiin yrittäjille etukäteen postitse joulukuussa 2010 tutustumista ja mahdollisia omia muistiin panoja varten. Puhelinhaastattelut suoritettiin tammi- ja helmikuussa 2011. Vastauksia saatiin kaikkiaan 32 kappaletta.
Tutkimuksessa ilmeni että yrittäjät olivat hyvin tyytyväisiä neuvonta-, lupa- ja myyntiorganisaatioista saamaansa asiakaspalveluun.
Työn teoriaosuudessa syvennyttiin maatalouden rakennemuutokseen ja sen kehitykseen EU-jäsenyyden alkumetreistä tämän päivän tuotantomalleihin saakka. Työssä määriteltiin myös kuinka muodostuu hyvä asiakastyytyväisyys.
Tutkimus tehtiin puhelinhaastatteluina, joka suunnattiin laajentaneille lypsykarjatiloille. Yrittäjät valittiin kyselyyn satunnaisotantana, tukea saaneiden keskuudesta. Kysymykset lähetettiin yrittäjille etukäteen postitse joulukuussa 2010 tutustumista ja mahdollisia omia muistiin panoja varten. Puhelinhaastattelut suoritettiin tammi- ja helmikuussa 2011. Vastauksia saatiin kaikkiaan 32 kappaletta.
Tutkimuksessa ilmeni että yrittäjät olivat hyvin tyytyväisiä neuvonta-, lupa- ja myyntiorganisaatioista saamaansa asiakaspalveluun.