Markkinointiviestintäsanomat kehittämisehdotus Iisrokki-tapahtumalle
Silvennoinen, Mirja (2011)
Silvennoinen, Mirja
Savonia-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105035847
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105035847
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli perehtyä markkinointiviestinnän suunnitteluun teoriatiedon avulla, sekä selvittää Iisrokki-tapahtuman markkinointiviestinnän tilaa.
Tämän opinnäytetyön tutkimusongelma oli markkinointiviestintäsanoman kehittämisehdotus Iisrokki-tapahtumalle. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää tätä varten kerätystä sekä valmiista aineistoista asioita, joilla Iisrokin markkinointiviestintäsanomaa voidaan kehittää niin, että tapahtuma houkuttelisi paikalle enemmän kohderyhmiin kuuluvia.
Tutkimuksen mukaan markkinointiviestintäsanomaa voidaan kehittää käyttämällä siinä teemoina tapahtuman päihteettömyyteen kannustavaa luonnetta ja ohjelmiston monipuolisuutta.
Tutkimuksen perusteella voidaan lisäksi tehdä päätelmä, että Iisrokin kaltaista tapahtumaa tarvitaan paikkakunnalla, ja siksi myös markkinointiviestinnän kehittäminen on perusteltua. Tapahtuman tarpeellisuutta voidaan myös käyttää teemana sanoman kehittämisessä.
Tämän opinnäytetyön tutkimusongelma oli markkinointiviestintäsanoman kehittämisehdotus Iisrokki-tapahtumalle. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvalitatiivista tutkimusta. Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää tätä varten kerätystä sekä valmiista aineistoista asioita, joilla Iisrokin markkinointiviestintäsanomaa voidaan kehittää niin, että tapahtuma houkuttelisi paikalle enemmän kohderyhmiin kuuluvia.
Tutkimuksen mukaan markkinointiviestintäsanomaa voidaan kehittää käyttämällä siinä teemoina tapahtuman päihteettömyyteen kannustavaa luonnetta ja ohjelmiston monipuolisuutta.
Tutkimuksen perusteella voidaan lisäksi tehdä päätelmä, että Iisrokin kaltaista tapahtumaa tarvitaan paikkakunnalla, ja siksi myös markkinointiviestinnän kehittäminen on perusteltua. Tapahtuman tarpeellisuutta voidaan myös käyttää teemana sanoman kehittämisessä.