ASIAKASTYYTYVÄISYYSTUTKIMUS, Kouvolan Pultti Oy
Epelä, Matias (2011)
Epelä, Matias
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104214658
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104214658
Tiivistelmä
Asiakastyytyväisyyden korkeaa tasoa voidaan pitää välttämättömänä menestyvälle yritystoiminnalle. Yritykset ovat nykyään alkaneet kiinnittämään entistä enemmän huomiota asiakkaisiin ja heidän tarpeidensa tyydyttämiseen. Asiakkaita kunnioitetaan ja tavoitellaan aivan eri tavalla kuin koskaan aikaisemmin, koska yritykset ovat siirty-neet tuoteorientoituneesta toiminnasta kohti asiakasorientoituneisuutta.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Kouvolan Pultti Oy:n asiakastyytyväisyyden taso. Tässä työssä kerrotaan myös kuinka se toteutettiin ja minkälaisia tuloksia tutki-muksesta saatiin. Kyselytutkimus toteutettiin ensimmäistä kertaa yrityksen historiassa ja se antaa yrityksen henkilökunnalle tärkeää tietoa yrityksen nykyisestä tilanteesta, kehitystarpeista sekä toimivista ratkaisuista. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisesti sähköpostikyselynä sekä myymälässä täytettävillä paperilomakkeilla. Tutkimuksessa käsitellään sekä yritysasiakkaiden ja yksityisten käteisasiakkaiden tyytyväisyyttä Kouvolan Pultti Oy:n palvelukokonaisuutta kohtaan.
Saatujen tulosten perusteella asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä yrityksen palveluko-konaisuuteen. Suurimpina kehityskohteina nousivat esiin yrityksen omat kotisivut ja niiden kautta käytävä kauppa sekä muut oheistoiminnot. Tuloksia voidaan pitää luo-tettavina, sillä kerätty aineisto täyttää sekä määrällisesti että laadullisesti reliabiliteetin ja validiteetin vaatimukset.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Kouvolan Pultti Oy:n asiakastyytyväisyyden taso. Tässä työssä kerrotaan myös kuinka se toteutettiin ja minkälaisia tuloksia tutki-muksesta saatiin. Kyselytutkimus toteutettiin ensimmäistä kertaa yrityksen historiassa ja se antaa yrityksen henkilökunnalle tärkeää tietoa yrityksen nykyisestä tilanteesta, kehitystarpeista sekä toimivista ratkaisuista. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisesti sähköpostikyselynä sekä myymälässä täytettävillä paperilomakkeilla. Tutkimuksessa käsitellään sekä yritysasiakkaiden ja yksityisten käteisasiakkaiden tyytyväisyyttä Kouvolan Pultti Oy:n palvelukokonaisuutta kohtaan.
Saatujen tulosten perusteella asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä yrityksen palveluko-konaisuuteen. Suurimpina kehityskohteina nousivat esiin yrityksen omat kotisivut ja niiden kautta käytävä kauppa sekä muut oheistoiminnot. Tuloksia voidaan pitää luo-tettavina, sillä kerätty aineisto täyttää sekä määrällisesti että laadullisesti reliabiliteetin ja validiteetin vaatimukset.