Duunarin tempaus case: DoHair
Kupari, Marianne; Kuru, Jonna (2019)
Kupari, Marianne
Kuru, Jonna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122227838
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122227838
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on käydä läpi sissimarkkinointitempauksen vaikutusta kampaamoalan yrityksen näkyvyyteen käyttäen esimerkkinä case: DoHair:a. Tehtävänä oli toteuttaa innovatiivinen sissimarkkinointitempaus nykyaikaisella twistillä. Opinnäytetyömme toimeksiantajana toimi DoHair Rovaniemi.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmä on toiminnallinen opinnäytetyö. Opinnäytetyössä käytetään lähteenä kampanjan suunnittelun teoriaa ja sissimarkkinoinnin teoriaa. Lähteinä toimii myös toimeksiantajayrityksen toimipisteessä järjestetty kysely sissimarkkinointitempauksen jälkeen sekä siitä saadut kokemukset ja tulokset.
Teoriaosuus perustuu yleisesti kampanjan järjestämisen vaiheiden läpikäyntiin alan kirjallisuutta hyväksi käyttäen. Lisäksi hyödynsimme verkkolähteitä ja haastatteluja. Empiiriseen osuuteen sisältyy sissimarkkinointitempauksen vaiheet aina suunnittelusta toteutukseen sekä tempauksen onnistumisen arvioimiseen saakka.
Opinnäytetyön tutkimusmenetelmä on toiminnallinen opinnäytetyö. Opinnäytetyössä käytetään lähteenä kampanjan suunnittelun teoriaa ja sissimarkkinoinnin teoriaa. Lähteinä toimii myös toimeksiantajayrityksen toimipisteessä järjestetty kysely sissimarkkinointitempauksen jälkeen sekä siitä saadut kokemukset ja tulokset.
Teoriaosuus perustuu yleisesti kampanjan järjestämisen vaiheiden läpikäyntiin alan kirjallisuutta hyväksi käyttäen. Lisäksi hyödynsimme verkkolähteitä ja haastatteluja. Empiiriseen osuuteen sisältyy sissimarkkinointitempauksen vaiheet aina suunnittelusta toteutukseen sekä tempauksen onnistumisen arvioimiseen saakka.