Apix Messaging Oy - Bränditutkimus
Pulkki, Antti (2019)
Pulkki, Antti
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122027713
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122027713
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee bränditutkimusta yritykselle Apix Messaging Oy. Työn tavoit-teena oli saada asiakkaiden kattava mielikuva Apixin brändistä ja sen vertaaminen Apixin omaan tavoitemielikuvaan.
Apix Messaging Oy on Espoossa toimiva verkkolaskutukseen erikoistunut operaattori. Yrityksen palveluihin kuuluu verkkolaskutus sekä yritysten dokumenttien, kuten tilauksien, vahvistusten ja laskujen digitalisoiminen. Apix Messaging Oy:n kohderyhmä on suorina asiakkaina keskisuu-ret yritykset ja ohjelmistotalojen tai tilitoimistojen kautta pienemmät yritykset.
Työssä käydään läpi brändin luomisen olennaisia ominaisuuksia sekä verkkolaskutuksen toi-mintaa yksinkertaistettuna.
Tutkimus toteutettiin asiakaskyselynä Apixin asiakkaina oleville yrityksille. Kyselyn tulokset antoivat hyvin positiivisen kuvan Apixin brändistä. Asiakkaiden vastaukset vastasivat yrityksen ennalta määrittämää tavoitemielikuvaa. Asiakkaat olivat suurimmaksi osaksi sitä mieltä, että Apixin palveluiden kokonaisuus toimii hyvin ja suurin osa vastanneista suosittelisi Apixin pal-veluja muille.
Pieniä kehityskohteita löytyi, kuten markkinoinnin tehostaminen tunnettavuuden paranta-miseksi, asiakastuen toiminnan ja koulutuksen parantaminen sekä asiakaspalautteiden kerää-minen asiakastyytyväisyyden takaamiseksi.
Apix Messaging Oy on Espoossa toimiva verkkolaskutukseen erikoistunut operaattori. Yrityksen palveluihin kuuluu verkkolaskutus sekä yritysten dokumenttien, kuten tilauksien, vahvistusten ja laskujen digitalisoiminen. Apix Messaging Oy:n kohderyhmä on suorina asiakkaina keskisuu-ret yritykset ja ohjelmistotalojen tai tilitoimistojen kautta pienemmät yritykset.
Työssä käydään läpi brändin luomisen olennaisia ominaisuuksia sekä verkkolaskutuksen toi-mintaa yksinkertaistettuna.
Tutkimus toteutettiin asiakaskyselynä Apixin asiakkaina oleville yrityksille. Kyselyn tulokset antoivat hyvin positiivisen kuvan Apixin brändistä. Asiakkaiden vastaukset vastasivat yrityksen ennalta määrittämää tavoitemielikuvaa. Asiakkaat olivat suurimmaksi osaksi sitä mieltä, että Apixin palveluiden kokonaisuus toimii hyvin ja suurin osa vastanneista suosittelisi Apixin pal-veluja muille.
Pieniä kehityskohteita löytyi, kuten markkinoinnin tehostaminen tunnettavuuden paranta-miseksi, asiakastuen toiminnan ja koulutuksen parantaminen sekä asiakaspalautteiden kerää-minen asiakastyytyväisyyden takaamiseksi.