Asiakastyytyväisyystutkimus Kuntokeskus CrossGym
Heinonen, Sanita (2019)
Heinonen, Sanita
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121927604
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121927604
Tiivistelmä
Kuntosalien välillä on kova kilpailu. Yrityksen tulee palvella asiakaitaan mahdollisim-man hyvin, jotta asiakuudet pysyvät ja kasvavat. Työn tarkoituksen oli tutkia Kunto-keskus CrossGym asiakkaiden tyytyväisyyttä kuntosaliin. Työn toimeksiantaja oli Trendi Fitness Oy, joka omistaa Kuntokeskus CrossGym – nimisen kuntosalin. Yritys ei ole tutkinut asiakastyytyväisyyttä ennemmin. Yritys on toiminut Heinolassa useita vuosia.
Kuntosali haluaa kasvaa yrityksenä, ja tutkimuksella voidaan etsiä yrityksen kehitys-kohteita. Tarkoituksena on myös parantaa asiakastyytyväisyyttä, ja löytää uusia pal-veluita kuntosalin käyttäjille. Työssä käsitellään ja tuodaan esiin palvelun- ja asiakas-kokemuksen teorian merkitystä yritystoiminnalle.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisella menetelmällä, jota kutsutaan myös määrälliseksi tutkimukseksi. Aineistoa kerättiin internetkyselyllä sekä lomakkeella. Tulosten perus-teella yritys sai tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä ja kehityskohteista.
Tulosten mukaan nykyiset asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä kuntosalin palveluihin. Pe-rusasiat ovat kunnossa. CrossGym on Heinolan paras kuntokeskus. Yleisten tilojen siisteyteen, viihtyvyyteen, ja turvallisuuteen kannattaa panostaa myös Kuntokeskus CrossGymilläkin.
Kuntosali haluaa kasvaa yrityksenä, ja tutkimuksella voidaan etsiä yrityksen kehitys-kohteita. Tarkoituksena on myös parantaa asiakastyytyväisyyttä, ja löytää uusia pal-veluita kuntosalin käyttäjille. Työssä käsitellään ja tuodaan esiin palvelun- ja asiakas-kokemuksen teorian merkitystä yritystoiminnalle.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisella menetelmällä, jota kutsutaan myös määrälliseksi tutkimukseksi. Aineistoa kerättiin internetkyselyllä sekä lomakkeella. Tulosten perus-teella yritys sai tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä ja kehityskohteista.
Tulosten mukaan nykyiset asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä kuntosalin palveluihin. Pe-rusasiat ovat kunnossa. CrossGym on Heinolan paras kuntokeskus. Yleisten tilojen siisteyteen, viihtyvyyteen, ja turvallisuuteen kannattaa panostaa myös Kuntokeskus CrossGymilläkin.