Asiakastyytyväisyystutkimus kohdeyritykselle X
Simonen, Eetu; Asteljoki, Hanne (2019)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Simonen, Eetu
Asteljoki, Hanne
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120825362
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120825362
Tiivistelmä
Opinnäytetyömme tavoitteena oli selvittää Yritys X:n asiakkaiden tyytyväisyyttä yrityksen palveluihin sekä löytää mahdolliset kehityskohteet. Tutkimuksessa esitettävien taustakysymyksien avulla pyrittiin saamaan selville, minkälainen on Yritys X:n palveluita käyttävä asiakas. Teoriaosuudessa tarkastelemme palvelun laadun, tunnettavuuden sekä imagon ja asiakastyytyväisyyden käsitteitä. Opinnäytetyössä painotetaan erityisesti palvelun laadun sekä imagon merkitystä yritykselle. Edellä mainittujen lisäksi esittelemme Yritys X:n sekä heidän liikeideansa.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena sähköisen Webropol -ohjelman avulla, joka jaettiin sosiaalisessa mediassa yrityksen Facebook -sivuilla syksyllä 2017. Netissä julkaistulla kyselylinkillä saimme vastauksia yhteensä 61 kappaletta. Tutkimuksesta saadut tulokset osoittautuivat positiivisiksi, asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä yrityksen asiantuntevaan henkilökuntaan sekä palvelun laatuun.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena sähköisen Webropol -ohjelman avulla, joka jaettiin sosiaalisessa mediassa yrityksen Facebook -sivuilla syksyllä 2017. Netissä julkaistulla kyselylinkillä saimme vastauksia yhteensä 61 kappaletta. Tutkimuksesta saadut tulokset osoittautuivat positiivisiksi, asiakkaat olivat erityisen tyytyväisiä yrityksen asiantuntevaan henkilökuntaan sekä palvelun laatuun.