Soittoringin uudistus : Case Anvia Oyj
Ristimäki, Jonas (2019)
Ristimäki, Jonas
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111221019
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019111221019
Tiivistelmä
Tarve tälle opinnäytetyölle tuli Anvia Oyj:n valvomosta. Ennen soittorinkijärjestelmän käyttöönottoa, käytössä oli dokumenttipohjainen lista asiantuntijoista. Listaa käytettiin asiantuntijoiden yhteystietojen ylläpitämiseen. Valvomotyöntekijä ilmoitti asiantuntijalle vikatilanteista, jotka vaativat asiantuntijan toimenpiteitä. Lista oli tehty Microsoft Excel-taulukkoon, jossa asiantuntijat olivat jaoteltu vastuualueittain tekniikan mukaan. Uusi järjestelmä tarjoaa automaatiota oikean asiantuntijan löytämiseen ja mahdollistaa yhteydenottojen tilastoinnin.
Tässä raportissa käsitellään Anvian soittorinkijärjestelmän suunnittelua, toteutusta, toteutuksessa käytettyjä tekniikoita ja toiminnallisuuksia. Järjestelmän PHP-tiedostojen luomiseen käytettiin Notepad++ -ohjelmaa ja tietokantojen hallintaan phpMyAdmin-järjestelmää.
Tässä raportissa käsitellään Anvian soittorinkijärjestelmän suunnittelua, toteutusta, toteutuksessa käytettyjä tekniikoita ja toiminnallisuuksia. Järjestelmän PHP-tiedostojen luomiseen käytettiin Notepad++ -ohjelmaa ja tietokantojen hallintaan phpMyAdmin-järjestelmää.