Tapahtumamarkkinointi Venäjällä : case: Canon Forte
Samushenkova, Katja (2009)
Samushenkova, Katja
Lahden ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200904292272
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200904292272
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee tapahtumamarkkinointia Venäjän markkinoilla case Canon Forten avulla. Opinnäytetyö erityisesti keskittyy markkinoinnin kilpailukeinoihin, markkinointiviestintään, tapahtumamarkkinointiin sekä Venäjän kulttuuriin.
Opinnäytetyö teoreettinen osuus on toteutettu kirjoituspöytätutkimuksena alan kirjallisuutta, Internet- aineistoa, haastatteluja sekä kirjoittajan omia ajatuksia käyttäen. Opinnäytetyön teoriaosuus jaetaan kahteen osaan. Teoriaosuus alkaa perustiedoista markkinoinnin kilpailukeinoista ja markkinointiviestinnästä. Tapah-tumamarkkinointia esitetään omana osa-alueena, mitä tuetaan erilaisilla vertailuilla sekä markkinointimalleilla. Seuraavaksi siirrytään Venäjän kulttuuriosuuteen, mikä erityisesti käsittelee Venäjän liiketapoja.
Opinnäytetyön empiirisenä osuutena toimii tapahtuma Canon Forte. Tapahtumaa toteutettiin kahden yrityksen Canonin ja JM Corporationin voimin Venäjällä. Em-piirinen osuus alkaa ensin tapahtuman lyhyestä kuvauksesta sekä tapahtuman tavoitteista. Päätavoite oli saada riittävän määrän osallistujia tietystä kohderyhmästä Canon Forte- tapahtumaan. Tämän jälkeen syvennytään siihen, miten asetettuihin tavoitteisiin päästiin. Käytännön osio on pitkälle kirjoitettu opinnäytetyön laatijan omia ajatuksia ja mielipiteitä käyttäen, koska hän oli suorittanut työharjoittelua JM Tieto Oy:ssä ja auttoi hieman Canon Forte tapahtuman markkinoinnissa. JM Corporation on suomalaisen yrityksen JM Tieto Oy:n venäläinen tytäryhtiö.
Opinnäytetyön yhteenvedossa ja johtopäätöksissä yhdistetään teoriaa ja empiiristä osuutta.
Opinnäytetyö teoreettinen osuus on toteutettu kirjoituspöytätutkimuksena alan kirjallisuutta, Internet- aineistoa, haastatteluja sekä kirjoittajan omia ajatuksia käyttäen. Opinnäytetyön teoriaosuus jaetaan kahteen osaan. Teoriaosuus alkaa perustiedoista markkinoinnin kilpailukeinoista ja markkinointiviestinnästä. Tapah-tumamarkkinointia esitetään omana osa-alueena, mitä tuetaan erilaisilla vertailuilla sekä markkinointimalleilla. Seuraavaksi siirrytään Venäjän kulttuuriosuuteen, mikä erityisesti käsittelee Venäjän liiketapoja.
Opinnäytetyön empiirisenä osuutena toimii tapahtuma Canon Forte. Tapahtumaa toteutettiin kahden yrityksen Canonin ja JM Corporationin voimin Venäjällä. Em-piirinen osuus alkaa ensin tapahtuman lyhyestä kuvauksesta sekä tapahtuman tavoitteista. Päätavoite oli saada riittävän määrän osallistujia tietystä kohderyhmästä Canon Forte- tapahtumaan. Tämän jälkeen syvennytään siihen, miten asetettuihin tavoitteisiin päästiin. Käytännön osio on pitkälle kirjoitettu opinnäytetyön laatijan omia ajatuksia ja mielipiteitä käyttäen, koska hän oli suorittanut työharjoittelua JM Tieto Oy:ssä ja auttoi hieman Canon Forte tapahtuman markkinoinnissa. JM Corporation on suomalaisen yrityksen JM Tieto Oy:n venäläinen tytäryhtiö.
Opinnäytetyön yhteenvedossa ja johtopäätöksissä yhdistetään teoriaa ja empiiristä osuutta.