ICT Service Desk -työ
Valtanen, Joona (2019)
Valtanen, Joona
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019101620002
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019101620002
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty päiväkirjamuotoisesti, jossa seurataan ICT Service Desk -työntekijän arkea suuryrityksen sisällä kymmenen viikon ajan. Työn tarkoitus on havainnoida ICT Service Deskin paikkaa yrityksessä ja antaa todenmukainen kuva päivittäisestä työstä ja työtehtävistä. ICT Service Deskin työtehtäviin kuuluu yrityksen sisäisten IT-ongelmien ratkaisua, sekä myös niistä tehtyjen tikettien jakamista oikeille tahoille. Päivittäisessä analysoinnissa kuvataan myös erilaisten prosessien kulkua yrityksen sisällä ja mikä Service Deskin rooli tässä yhtälössä on.
Päivittäisten työtehtäväkoontien lisäksi jokaisen viikon lopussa on syvempi analyysi jostakin kyseisellä viikolla esille tulleesta keskeisestä aiheesta, ongelmasta tai prosessista, jota analysoidaan lähteisiin viitaten. Päiväkirjan päätteeksi on koottu loppuanalyysi, jossa kuvataan omaa henkilökohtaista kehitystä työssä, sekä mitä kaikkea opittavaa ja kehitettävää on tulevaisuudessa.
Päivittäisten työtehtäväkoontien lisäksi jokaisen viikon lopussa on syvempi analyysi jostakin kyseisellä viikolla esille tulleesta keskeisestä aiheesta, ongelmasta tai prosessista, jota analysoidaan lähteisiin viitaten. Päiväkirjan päätteeksi on koottu loppuanalyysi, jossa kuvataan omaa henkilökohtaista kehitystä työssä, sekä mitä kaikkea opittavaa ja kehitettävää on tulevaisuudessa.