Verkkosivujen suunnittelu ja toteutus markkinoinnin näkökulmasta : Case: Virhydro Oy
Pirttiniemi, Janne (2011)
Pirttiniemi, Janne
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102102238
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201102102238
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella Virhydro Oy:lle uudet verkkosivut palvelemaan yrityksen markkinointia. Virhydro Oy on Virroilla toimiva teknisen kaupan alan yritys. Opinnäytetyön tekijä on työskennellyt yrityksessä ja oman kiinnostuneisuutensa kautta ehdotti yritykselle opinnäytetyön aihetta. Opinnäytetyön empiirisen osuuden tavoitteena oli luoda verkkosivut, joiden avulla yritys hankkii uusia asiakkuuksia, vahvistaa yrityskuvaa ja tarjoaa lisäarvoa olemassa oleville asiakkaille.
Opinnäytetyössä paneudutaan markkinoinnin teoreettiseen viitekehykseen sekä visuaalisen ilmaisun, vuorovaikutteisuuden, käytettävyyden, typografian, sisällöntuottamisen ja hakukoneoptimoinnin keinoihin, joiden avulla yhdessä strategisen lähestymistavan avulla kehitettiin Virhydro Oy:n verkkosivut.
Verkkosivujen markkinointia on suoritettu muissa markkinointiviestintäkanavissa. Yritys on saanut lukuisia asiakasyhteydenottoja uusien verkkosivujen avulla. Yhteydenottoja on myös tullut potentiaalisilta asiakkailta, joita ei muilla markkinointikeinoilla ole pystytty tavoittamaan. Noin 10% saaduista kontakteista on johtanut myynteihin.
Verkkosivujen toimintaa mitataan säännöllisesti Google Analytics -analytiikkaohjelmiston avulla. Analytiikkaohjelmistosta saatujen käyttäjien käyttäytymismallien perusteella yrityksen verkkosivuja arvioidaan ja kehitetään jatkuvasti.
Opinnäytetyössä paneudutaan markkinoinnin teoreettiseen viitekehykseen sekä visuaalisen ilmaisun, vuorovaikutteisuuden, käytettävyyden, typografian, sisällöntuottamisen ja hakukoneoptimoinnin keinoihin, joiden avulla yhdessä strategisen lähestymistavan avulla kehitettiin Virhydro Oy:n verkkosivut.
Verkkosivujen markkinointia on suoritettu muissa markkinointiviestintäkanavissa. Yritys on saanut lukuisia asiakasyhteydenottoja uusien verkkosivujen avulla. Yhteydenottoja on myös tullut potentiaalisilta asiakkailta, joita ei muilla markkinointikeinoilla ole pystytty tavoittamaan. Noin 10% saaduista kontakteista on johtanut myynteihin.
Verkkosivujen toimintaa mitataan säännöllisesti Google Analytics -analytiikkaohjelmiston avulla. Analytiikkaohjelmistosta saatujen käyttäjien käyttäytymismallien perusteella yrityksen verkkosivuja arvioidaan ja kehitetään jatkuvasti.