Pitäjäsanomat Oy:n levikinkasvatussuunnitelma
Hakama, Lauri (2011)
Hakama, Lauri
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101211634
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201101211634
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe oli Pitäjäsanomat Oy:n levikinkasvatussuunnitelma. Opinnäytetyössä pyrittiin löytämään ratkaisu Pitäjäsanomat Oy:n julkaiseman Orimattilan Sanomat -lehden levikin pienenemisen pysäyttämiseksi ja sen mahdolliseen kasvattamiseen.
Työssä käytetty menetelmä oli kirjoituspöytätutkimus ja yrittäjän haastattelu. Sen lisäksi työhön on kerätty tietoa erilaisista lähteistä. Työssä kartoitettiin yrityksen markkinointiympäristö ja yrityksen tämänhetkiset markkinointitoimet. Näiden pohjalta etsittiin ratkaisuja ongelman poistamiseksi. Vanhojen toimien lisäksi pyrittiin tuomaan uusia tapoja levikin kasvattamiseksi.
Ongelman ratkaisuksi löydettiin myyntityön tehostaminen, jonka käytännön toteutta-miseen päästäisiin muun muassa erilaisilla markkinointikampanjoilla, positiivisen näkyvyyden lisäämisellä ja markkinoinnin uudelleen organisoinnilla. Lisäksi henkilöstön lisääminen nähtiin mahdollisuutena tehdä parempaa tulosta.
Työssä löydettiin aiemmin kokeilemattomia mahdollisuuksia lehden levikin kasvattamiseksi markkinoinnin eri kilpailukeinoja tehostamalla.
Työssä käytetty menetelmä oli kirjoituspöytätutkimus ja yrittäjän haastattelu. Sen lisäksi työhön on kerätty tietoa erilaisista lähteistä. Työssä kartoitettiin yrityksen markkinointiympäristö ja yrityksen tämänhetkiset markkinointitoimet. Näiden pohjalta etsittiin ratkaisuja ongelman poistamiseksi. Vanhojen toimien lisäksi pyrittiin tuomaan uusia tapoja levikin kasvattamiseksi.
Ongelman ratkaisuksi löydettiin myyntityön tehostaminen, jonka käytännön toteutta-miseen päästäisiin muun muassa erilaisilla markkinointikampanjoilla, positiivisen näkyvyyden lisäämisellä ja markkinoinnin uudelleen organisoinnilla. Lisäksi henkilöstön lisääminen nähtiin mahdollisuutena tehdä parempaa tulosta.
Työssä löydettiin aiemmin kokeilemattomia mahdollisuuksia lehden levikin kasvattamiseksi markkinoinnin eri kilpailukeinoja tehostamalla.