Liiketoiminnan laajentaminen ravintola-alalla : case Taco Nito
Vuorinen, Adriana (2019)
Vuorinen, Adriana
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019073017702
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019073017702
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on Taco Niton brändin vahvistaminen, mikä osaltaan tukee ja edesauttaa liiketoiminnan laajentamista. Taco Nito on toiminut Turussa vuodesta 2013 ja perustajaosakkaiden tavoitteena on avata uusi myyntipiste Turun alueella vuonna 2020.
Työssä esitellään brändin keskeiset osat, mistä konsepti koostuu ja mitkä auttavat kehittämään ravintolan alkuperäistä ideaa. Tarkastelun pohjalta tehtiin laadullinen tutkimus ja laadittiin SWOT-analyysi.
Opinnäytetyön avulla voidaan identifioida brändin tärkeimmät elementit yrityksen laajentamisen suunnittelussa. Analyysin perusteella voidaan todeta, että Taco Niton toiminnan kehittäminen on tarkoituksenmukaista ja kannattavaa. Analyysin pohjalta saatiin myös tietoa siitä, mitä elementtejä pitää korostaa brändissä, jotta konsepti menestyisi myös jatkossa.
Oppinäytetyön tuloksena todetaan, että brändin vahvuutena ovat tuotteen laatu, aitous, alkuperäisyys sekä hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Yhteenvetona voidaan todeta, että näiden brändin vahvuuksien viestittäminen ja korostaminen asiakkaille sekä henkilökunnalle on erittäin tärkeää, kun yritystä laajennetaan.
Työssä esitellään brändin keskeiset osat, mistä konsepti koostuu ja mitkä auttavat kehittämään ravintolan alkuperäistä ideaa. Tarkastelun pohjalta tehtiin laadullinen tutkimus ja laadittiin SWOT-analyysi.
Opinnäytetyön avulla voidaan identifioida brändin tärkeimmät elementit yrityksen laajentamisen suunnittelussa. Analyysin perusteella voidaan todeta, että Taco Niton toiminnan kehittäminen on tarkoituksenmukaista ja kannattavaa. Analyysin pohjalta saatiin myös tietoa siitä, mitä elementtejä pitää korostaa brändissä, jotta konsepti menestyisi myös jatkossa.
Oppinäytetyön tuloksena todetaan, että brändin vahvuutena ovat tuotteen laatu, aitous, alkuperäisyys sekä hyvä ja ystävällinen asiakaspalvelu. Yhteenvetona voidaan todeta, että näiden brändin vahvuuksien viestittäminen ja korostaminen asiakkaille sekä henkilökunnalle on erittäin tärkeää, kun yritystä laajennetaan.