Design and development of virtual reality application
Vuorio, Henri (2019)
Vuorio, Henri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061917365
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019061917365
Tiivistelmä
Virtual reality technology and solutions have evolved greatly over recent years. Virtual reality has become a valuable part of technology, like in training and due to its versatility, it can be applied in many different industries.
This research was commissioned by Morrow Games Oy and this work aimed to research the theory and practices of virtual reality, its design and development process, create a basic virtual reality project that can be tested and define some of the best practices for creating a virtual reality experience.
The work deals with the basics of virtual reality, its key elements, its different forms, technology, concerns, and challenges. The work also deals with the virtual reality application design and development process, recommended development tools, testing, and determining user experience. In this work was used material related to virtual reality, like articles, documents, literature and Unreal Engine was used for development.
The result of the research was an overview of virtual reality, the best design, and development practices, and important considerations when creating virtual reality applications.
Virtuaalitodellisuuteen liittyvät teknologiaratkaisut ovat kehittyneet huomattavassa määrin viimeisten vuosien aikana. Virtuaalitodellisuus on tullut merkittäväksi välineeksi teknologiaan, kuten koulutukseen ja sen monipuolisuuden vuoksi sitä voidaan soveltaa monilla eri toimialoilla.
Tämän tutkimuksen toimeksiantajana oli Morrow Games Oy ja työn tavoite oli tutkia virtuaalitodellisuuden suunnittelun ja toteutuksen teoriaa sekä eri käytäntöjä ja luoda virtuaalitodellisuus projekti, jolla pystytään testaamaan ja määrittelemään virtuaalitodellisuuden parhaita käytäntöjä.
Työ käsittelee virtuaalitodellisuuden perusteita, sen avainelementtejä, sen eri muotoja, teknologiaa sekä huolia ja haasteita. Työ käsittelee myös virtuaalitodellisuus-sovelluksen suunnitteluprosessia, työkaluja, testausta, käyttökokemusta sekä sen toteuttamisprosessia. Työn toteutuksessa hyödynnettiin virtuaalitodellisuuteen liittyvää materiaalia, kuten artikkeleita, asiakirjoja, kirjallisuutta ja Unreal Engine -pelimoottoria käytettiin toteutusvaiheessa.
Työn tuloksena saatiin yleiskuva virtuaalitodellisuudesta, suunnittelun ja toteutuksen parhaista käytännöistä ja siitä, mitä on tärkeää ottaa huomioon, kun toteutetaan sovelluksia virtuaalitodellisuuteen.
This research was commissioned by Morrow Games Oy and this work aimed to research the theory and practices of virtual reality, its design and development process, create a basic virtual reality project that can be tested and define some of the best practices for creating a virtual reality experience.
The work deals with the basics of virtual reality, its key elements, its different forms, technology, concerns, and challenges. The work also deals with the virtual reality application design and development process, recommended development tools, testing, and determining user experience. In this work was used material related to virtual reality, like articles, documents, literature and Unreal Engine was used for development.
The result of the research was an overview of virtual reality, the best design, and development practices, and important considerations when creating virtual reality applications.
Virtuaalitodellisuuteen liittyvät teknologiaratkaisut ovat kehittyneet huomattavassa määrin viimeisten vuosien aikana. Virtuaalitodellisuus on tullut merkittäväksi välineeksi teknologiaan, kuten koulutukseen ja sen monipuolisuuden vuoksi sitä voidaan soveltaa monilla eri toimialoilla.
Tämän tutkimuksen toimeksiantajana oli Morrow Games Oy ja työn tavoite oli tutkia virtuaalitodellisuuden suunnittelun ja toteutuksen teoriaa sekä eri käytäntöjä ja luoda virtuaalitodellisuus projekti, jolla pystytään testaamaan ja määrittelemään virtuaalitodellisuuden parhaita käytäntöjä.
Työ käsittelee virtuaalitodellisuuden perusteita, sen avainelementtejä, sen eri muotoja, teknologiaa sekä huolia ja haasteita. Työ käsittelee myös virtuaalitodellisuus-sovelluksen suunnitteluprosessia, työkaluja, testausta, käyttökokemusta sekä sen toteuttamisprosessia. Työn toteutuksessa hyödynnettiin virtuaalitodellisuuteen liittyvää materiaalia, kuten artikkeleita, asiakirjoja, kirjallisuutta ja Unreal Engine -pelimoottoria käytettiin toteutusvaiheessa.
Työn tuloksena saatiin yleiskuva virtuaalitodellisuudesta, suunnittelun ja toteutuksen parhaista käytännöistä ja siitä, mitä on tärkeää ottaa huomioon, kun toteutetaan sovelluksia virtuaalitodellisuuteen.