Kennolevyelementin kehittäminen messukäyttöön
Mankki, Lilia (2010)
Mankki, Lilia
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112515581
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112515581
Tiivistelmä
Kaikkein sosiaalisin media – messut – tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden yrityksen
ja asiakkaan kasvokkain kohtaamiseen, sidosryhmien tapaamiseen sekä
yritysmielikuvan luomiseen. Messujen vahvuus mediana perustuu suoraan
vuorovaikutukseen.
Työn tarkoituksena oli kehittää ja mallintaa toimiva, muunneltava
messuosastokokonaisuus, jossa on otettu huomioon tuotteen käyttöympäristö ja sen
tuomat mahdollisuudet ja rajoitukset; kehittää tuote, jonka innovatiivisuus näkyy sekä
käytetyssä rakennusmateriaalissa ja ympäristöystävällisessä ajattelutavassa että myös
uudenlaisissa rakenneratkaisuissa ja lähestymistavassa.
Työssä perehdytään kierrätettäviä kartonkituotteita valmistavan yrityksen
tuotevalikoimaan ja tutkitaan pakkaus- ja kuljetusmateriaalien soveltuvuutta
messukäyttöön. Tuotekehitysprosessin onnistumisen varmistamiseksi tutustutaan
messutapahtumaan ja luodaan kuva messuista tuotteen käyttöympäristönä. Työssä
esitellään erilaisia messuosaston toteuttamisratkaisuja, käsitellään sekä rakenteellisia
yksityiskohtia että osaston kokonaisuutta ja yleisilmettä.
Työn tuloksena syntynyt messuosaston malli toimii hyvänä pohjana
tuotekehitysprosessin jatkamiselle ja prototyyppimallin rakentamiselle.
ja asiakkaan kasvokkain kohtaamiseen, sidosryhmien tapaamiseen sekä
yritysmielikuvan luomiseen. Messujen vahvuus mediana perustuu suoraan
vuorovaikutukseen.
Työn tarkoituksena oli kehittää ja mallintaa toimiva, muunneltava
messuosastokokonaisuus, jossa on otettu huomioon tuotteen käyttöympäristö ja sen
tuomat mahdollisuudet ja rajoitukset; kehittää tuote, jonka innovatiivisuus näkyy sekä
käytetyssä rakennusmateriaalissa ja ympäristöystävällisessä ajattelutavassa että myös
uudenlaisissa rakenneratkaisuissa ja lähestymistavassa.
Työssä perehdytään kierrätettäviä kartonkituotteita valmistavan yrityksen
tuotevalikoimaan ja tutkitaan pakkaus- ja kuljetusmateriaalien soveltuvuutta
messukäyttöön. Tuotekehitysprosessin onnistumisen varmistamiseksi tutustutaan
messutapahtumaan ja luodaan kuva messuista tuotteen käyttöympäristönä. Työssä
esitellään erilaisia messuosaston toteuttamisratkaisuja, käsitellään sekä rakenteellisia
yksityiskohtia että osaston kokonaisuutta ja yleisilmettä.
Työn tuloksena syntynyt messuosaston malli toimii hyvänä pohjana
tuotekehitysprosessin jatkamiselle ja prototyyppimallin rakentamiselle.