Navettakinon visuaalinen ilme
Natri, Ilona (2010)
Natri, Ilona
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112515702
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112515702
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on visuaalisen ilmeen suunnittelu elokuvateatteri Navettakino Ky:lle. Konnevedellä sijaitsevan Navettakino Ky:n perustivat 12- ja 10-vuotiaat Eemeli Mölsä ja Matti Kakko vuonna 2001. Visuaalinen ilme koostuu uusista www-sivuista, graafisesta ohjeistuksesta johon sisältyy yritystunnus, elokuvalippu, käyntikortti, elokuvapassi sekä yrityksen värien ja typografian määrittely. Yrityksen mielenkiintoinen syntytarina otettiin erityisesti huomioon visuaalisen ilmeen suunnittelussa.
Yrityksen lähestyvän juhlavuoden takia yhtenäiselle visuaaliselle ilmeelle ja uusille www-sivuille oli suuri tarve. Vastauksia päätutkimusongelmaan: Kuinka luoda visuaalinen ilme, joka pysyy uskollisena yrityksen tarinalle? Haettiin havainnoimalla, kilpailija-analyysilla, teemahaastattelulla ja alan kirjallisuuden avulla. Työssä tutustuttiin myös design manage-mentin näkökulmasta yrityskuvan rakentumiseen, lisäksi tutkittiin miten tarinamarkki-nointia voitaisiin hyväksikäyttää Navettakino-brändin rakentamisessa.
Lopputuloksena suunniteltiin uusien www-sivujen sisältö ja ulkoasu ja graafinen ohjeisto.
Yrityksen lähestyvän juhlavuoden takia yhtenäiselle visuaaliselle ilmeelle ja uusille www-sivuille oli suuri tarve. Vastauksia päätutkimusongelmaan: Kuinka luoda visuaalinen ilme, joka pysyy uskollisena yrityksen tarinalle? Haettiin havainnoimalla, kilpailija-analyysilla, teemahaastattelulla ja alan kirjallisuuden avulla. Työssä tutustuttiin myös design manage-mentin näkökulmasta yrityskuvan rakentumiseen, lisäksi tutkittiin miten tarinamarkki-nointia voitaisiin hyväksikäyttää Navettakino-brändin rakentamisessa.
Lopputuloksena suunniteltiin uusien www-sivujen sisältö ja ulkoasu ja graafinen ohjeisto.