Anjalankosken teatterin markkinointisuunnitelma
Jaakkola, Tiia (2010)
Jaakkola, Tiia
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111614560
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010111614560
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Anjalankosken teatterin kannatusyhdistys ry:lle. Anjalankosken teatteri on harrastajateatteri, joka toimii Kouvolan Myllykoskella. Tämä on ensimmäinen markkinointisuunnitelma, joka Anjalankosken teatterille on tehty.
Työn tarkoituksena oli ideoida ja kehittää teatterin markkinointitoimenpiteitä ja avustaa syksyllä 2010 ensi-iltansa saavan näytelmän ”Hukassa on hyvä paikka” markkinoinnissa. Opinnäytetyöni tavoitteena oli luoda toimiva markkinointisuunnitelma Anjalankosken teaetterille.
Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä on palvelujen markkinointi, työ pohjautuu markkinoinnin ja palvelujen markkinoinnin kirjallisuuteen. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus koostui markkinointisuunnitelmasta ja teatterille tuottamastani markkinointimateriaalista, kuten suoramarkkinointikirjeestä ja asiakaskyselypohjasta.
Työn tuloksena oli markkinointisuunnitelma, jota teatteri voi tulevaisuudessa käyttää markkinoinnin suunnittelun tukena. Työssä perehdytään palvelujen markkinointiin ja sovelletaan sitä teatteripalvelujen markkinointiin.
Työn tarkoituksena oli ideoida ja kehittää teatterin markkinointitoimenpiteitä ja avustaa syksyllä 2010 ensi-iltansa saavan näytelmän ”Hukassa on hyvä paikka” markkinoinnissa. Opinnäytetyöni tavoitteena oli luoda toimiva markkinointisuunnitelma Anjalankosken teaetterille.
Opinnäytetyön teoreettisena viitekehyksenä on palvelujen markkinointi, työ pohjautuu markkinoinnin ja palvelujen markkinoinnin kirjallisuuteen. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus koostui markkinointisuunnitelmasta ja teatterille tuottamastani markkinointimateriaalista, kuten suoramarkkinointikirjeestä ja asiakaskyselypohjasta.
Työn tuloksena oli markkinointisuunnitelma, jota teatteri voi tulevaisuudessa käyttää markkinoinnin suunnittelun tukena. Työssä perehdytään palvelujen markkinointiin ja sovelletaan sitä teatteripalvelujen markkinointiin.