Oheisbrandin kehittäminen : case : Valtra Collection
Sarajärvi, Eija (2006)
Sarajärvi, Eija
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2006
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-384
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-384
Tiivistelmä
Nykyisin yritykset haluavat laajentaa brandejaan toimimaan eri sektoreilla. Tutkimustehtävänä oli tarkastella Valtra Oy Ab:n oheisvaatebrandin Valtra Collectionin kehittämismahdollisuuksia. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, mitenValtra Collectionia voidaan tulevaisuudessa asemoida paremmin vastaamaan asiakkaiden tarpeita niin tuotteiden ja niiden laadun, hinnan, saatavuuden kuin markkinointiviestinnänkin osalta. Samalla haluttiin selvittää, millaisia mielikuvia mallistoon tutustumattomilla on sekä miten hyvin Valtran määrittelemät arvot heijastuvat tuotteista. Kyseessä oli kvantitatiivinen tutkimus, jossa tieto kerättiinmessuilta sähköistä kyselylomaketta apuna käyttäen. Kysely toteutettiin Kone Agria 2006 -messujen yhteydessä Valtran omalla osastolla. Messut järjestettiin 25.'28.10. Jyväskylän Paviljongissa. Kyselyyn vastasi yhteensä 106 henkilöä. Tuloksia käsiteltiin tutkimusongelmittain. Työ osoitti, että Valtra Collectionin tuotteita käyttäneet olivat erittäin tyytyväisiä niihin. Tuotteita käyttämättömien mielikuvat olivat myös hyvät. Tuotteiden kohdalle tuli joitakin parannusehdotuksia. Niiden saatavuudessa, hinnoittelussa ja markkinointiviestinnässä ei ollut puutteita. Myös Valtran määrittelemät arvot heijastuivat hyvin tuotteista. Tutkimuksen perusteella voidaan sanoa, että Valtra Collectionin tulevaisuus näyttää lupaavalta. Tärkeää jatkon kannalta olisi keskittyä luomaan mielikuvia, joihin asiakkaat voisivat samaistua entistä paremmin. Kyselyn tuloksia voidaan käyttää vertauspohjana, jos vastaavanlainen tutkimus tehdään uudelleen. Nowadays many companies want to expand their brands to include new sectors. The aim of this thesis was to study a side brand of the Valtra Oy Ab, Valtra Collection, and its development possibilities. The goal the study was to find out how the Valtra Collection could be placed on the market so that it would better meet the customer needs regarding quality, price, availability and promotion. Thetarget was to determine what kind of images there are among the people who are not using the products and how the values of the Valtra are reflect in the products. This was a quantitative study, in which the information was collected from a fair. The web-based questionnaire was used. The questioning was carried out during the Kone Agria 2006 -exhibition where Valtra had a stand. The exhibition was held between the 25th and 28th of November in 2006 in Jyväskylä. A total of 106 persons answered the questioning. The answers were processed in sections of the study problem. The study showed that the products of Valtra Collection are excellent and also those with no experience found the Valtra Collection image is good. Some suggestions how Valtra could develop the products came up. Price, availability and promotion of the products were good. Also the Valtra's values were well reflected trough the products. The thesis shows that the future for the Valtra Collection looks very promising. Most important is to focus on creating images with which customers can identify themselves. The results can be used as a starting point if the company wants to organize a similar inquiry.