ISS Suomi Oy:n toiminnan kehittäminen
Kylmälahti, Piia (2003)
Kylmälahti, Piia
Jyväskylän ammattikorkeakoulu JAMK University of Applied Sciences
2003
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-360
https://urn.fi/URN:NBN:fi:jamk-360
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli muodostaa ISS Suomi Oy:nperusasiakkaista asiakasryppäitä, joiden asiakaspalvelu siirretään ISS Suomi Oy:n tytäryhtiön franchising -yrittäjille. Työ tehtiin ISSSuomi Oy:n toimeksiantona ja yhteistyössä Suomen Laatutakuupalveluiden kanssa. Tavoitteena oli tutustua ja kehittää ISS Suomi Oy:n ja sen tytäryhtiön Suomen Laatutakuupalvelut Oy:n välistä toimintastrategiaa, jonka perusteella osa ISS Suomi Oy:n perusasiakkaista siirretään Suomen Laatutakuupalveluiden yksityisyrittäjille. ISS Suomi Oy:n tavoitteena on siirtyä sellaisten monipalvelujen tarjoamiseen, joihin perusasiakkaiden vaatimukset eivät yllä. Siirtämisen edellytyksenä oli onnistuneesti muodostettu suunnitelma asiakaskokonaisuuksista. Asiakaskokonaisuuden tulee olla yrittäjälle sekä ajallisesti että taloudellisesti muodostunut kokonaisuus, joka mahdollistaa yrittäjälle asiakaspalvelun ylläpidon. Pohjatyönä tehty asiakaspakettien muodostaminen mahdollisti sen, että ISS Suomi Oy:n palveluesimiehet ja palveluohjaajat voivattoteuttaa perusasiakkaiden siirtämisen Suomen Laatutakuupalveluille. Tiedot valmiista asiakaspaketeista tallennettiin sekä sähköisenä että paperiversiona ja toimitettiin Suomen Laatutakuupalveluiden käyttöön, jonka palvelupäälliköt siirtävät asiakkaat rekrytoimilleen yksityisyrittäjille. Toukokuun ja elokuun 2002 välisenä aikana tehty työ päättyi, kun se esiteltiin Suomen Laatutakuupalveluiden toimitusjohtajalle sekä ISS Suomi Oy:n Keski-Suomen palveluyksikön johtajalle. Tiedot asiakaspaketeista ovat vapaasti ISS Suomi Oy:n ja Suomen Laatutakuupalveluiden käytössä. The purpose of the work was to create groups of customers fromthe basic customers of ISS Finland ltd. The service of those customers will be transferred to Suomen Laatutakuupalvelut ltd, which is a subsidiary company of ISS Finland ltd. The work was assigned by ISS Finland ltdand as cooperation with Suomen Laatutakuupalvelut ltd. Main goal was to learn and develop joint functional strategy to what the transfer of the basic customers was based on. The goal of ISS Finland ltd was to develop its functions towards customers it would be able to provide also other services from cleaning. In order to make the transfer possible it needed a successful plan on totality of the customers. The totality must provide the entrepreneur with reasonable schedule and amount of monthly payments from the customer in order for the customer to get acceptable service from the Suomen Laatutakuupalvelut ltd entrepreneur. The information collected from the customer groups were saved both electricallyand as paper version. The information was also handed out to Suomen Laatutakuupalvelut ltd which will use the information in the transferring process. The work done between May and August 2002 was completed as it was being introduced to the heads of Suomen Laatutakuupalvelut and the service unit manager of ISS Finland ltd. The information of the customer groups is in free use for ISS Finland ltd and Suomen Laatutakuupalvelut ltd.