Rautalammin raitin tapahtumat kesäkuusta pestuukuuhun - asiakaslähtöiset kohtaamiset
Laitinen, Tiina (2019)
Laitinen, Tiina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414721
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060414721
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli Rautalammin kesätapahtumat asiakaslähtöisestä näkökulmasta. Työn tilaajana toimi kesäravintola Roadside Restaurant Raitti. Työn tavoitteena oli kartoittaa teemahaastatteluiden avulla millaisia tapahtumia Rautalammilla on, millaisista asiakassegmenteistä asiakkaat tulevat, mitä eri asiakassegmentit halusivat tapahtumista ja kuinka he parhaiten saivat tietoa niistä. Työn teemoina olivat tapahtumat, asiakaslähtöisyys ja markkinointi.
Työn tarkoituksena oli tuottaa konkreettisia kehitysideoita tapahtumiin niin sisällöllisesti kuin kokonaisuutena, sekä markkinoinnin parantamisehdotuksia olemassa oleville asiakassegmenteille.
Työ toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jonka teoreettinen viitekehys muodostettiin kvalitatiivisesta tutkimuksesta, sekä asiakaslähtöisestä tapahtumasta, markkinoinnista ja palveluntuottamisesta.
Opinnäytetyön tärkeimmät tulokset liittyivät palvelukokonaisuuksien ja olemassaolevien tapahtumien parantamiseen, kuten Runon ja Laulun Rautalampi ja Pestuumarkkinat, yhteistyön parantamiseen, sekä markkinointiin. Myös majoituspalveluita, liikenneyhteyksiä sekä olemassa olevia palveluita on parannettava.
Työn tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma Roadside Restaurant Raitille, sekä konkreettisia asiakaslähtöisiä ehdotuksia niin uusiksi tapahtumiksi, kuin myös punaisen langan kudontaan eri tapahtumien välille ja oheistoimintaan.
Työn tilaaja voi hyödyntää tuloksia suunnitellessaan kesän tapahtumia, tarjontaa, sekä markkinointia. Työ voi olla hyödyllinen myös Rautalammin matkailulle ja tapahtumien järjestäjille.
Tutkimuksen tärkein johtopäätös oli yhteistyön kehittäminen ja palveluprosessien parantaminen.
Työn tarkoituksena oli tuottaa konkreettisia kehitysideoita tapahtumiin niin sisällöllisesti kuin kokonaisuutena, sekä markkinoinnin parantamisehdotuksia olemassa oleville asiakassegmenteille.
Työ toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jonka teoreettinen viitekehys muodostettiin kvalitatiivisesta tutkimuksesta, sekä asiakaslähtöisestä tapahtumasta, markkinoinnista ja palveluntuottamisesta.
Opinnäytetyön tärkeimmät tulokset liittyivät palvelukokonaisuuksien ja olemassaolevien tapahtumien parantamiseen, kuten Runon ja Laulun Rautalampi ja Pestuumarkkinat, yhteistyön parantamiseen, sekä markkinointiin. Myös majoituspalveluita, liikenneyhteyksiä sekä olemassa olevia palveluita on parannettava.
Työn tuloksena syntyi markkinointisuunnitelma Roadside Restaurant Raitille, sekä konkreettisia asiakaslähtöisiä ehdotuksia niin uusiksi tapahtumiksi, kuin myös punaisen langan kudontaan eri tapahtumien välille ja oheistoimintaan.
Työn tilaaja voi hyödyntää tuloksia suunnitellessaan kesän tapahtumia, tarjontaa, sekä markkinointia. Työ voi olla hyödyllinen myös Rautalammin matkailulle ja tapahtumien järjestäjille.
Tutkimuksen tärkein johtopäätös oli yhteistyön kehittäminen ja palveluprosessien parantaminen.