Yrityksen kantatilausjärjestelmän toiminta ja kehittäminen
Öberg, Joni (2019)
Öberg, Joni
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060214119
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019060214119
Tiivistelmä
Tutkimusraportti käsittelee Yritys Y:n asiakkaalle toimitettua palvelua projektiluontoisena kokonaisuutena, jossa asiakkaalle korvataan takuu-umpeutuneita tietokoneita eri toimipisteisiin. Projekti muodostuu monivaiheisesta prosessista, jonka työvaiheet on dokumentoitu yksityiskohtaisesti etenemisjärjestyksessä. Kohteiden korvausmäärät ja laajuudet vaihtelevat projektin toteutusaikana yhden koneen korvauskohteista jopa useamman sadan koneen kohteisiin.
Prosessin esittelyn jälkeen tutkimusraportti käy läpi prosessin työvaiheita ja arvioi ITIL-viitekehyksen käyttöönottamista ja hyötyjä prosessin työvaiheiden kehittämiselle. Monivaiheisen prosessin työvaiheista löytyy useita kehityskohteita, joihin työ arvioi ITIL:n soveltuvuutta kehityssuunnitelmien tekemiseen. Lopuksi raportissa kootaan yleisnäkemys siitä, kuinka tuottoisa opinnäytetyön teko tähän aiheeseen nähden on ollut Yritys Y:n projektille ja opettavainen raportin laatijalle.
Työn tuloksena on tunnistettu ITIL:n soveltuvuus Yritys Y:n projektin tehostamiseen sekä kehittämiseen. Havainnollisesti ja ITIL:n mukaisesti tuotetulla palvelustrategialla voidaan suunnitella projektin palvelumallia muutoshallinnan, palvelutoiminnan sekä jatkuvan kehittämisen osalta.
Prosessin esittelyn jälkeen tutkimusraportti käy läpi prosessin työvaiheita ja arvioi ITIL-viitekehyksen käyttöönottamista ja hyötyjä prosessin työvaiheiden kehittämiselle. Monivaiheisen prosessin työvaiheista löytyy useita kehityskohteita, joihin työ arvioi ITIL:n soveltuvuutta kehityssuunnitelmien tekemiseen. Lopuksi raportissa kootaan yleisnäkemys siitä, kuinka tuottoisa opinnäytetyön teko tähän aiheeseen nähden on ollut Yritys Y:n projektille ja opettavainen raportin laatijalle.
Työn tuloksena on tunnistettu ITIL:n soveltuvuus Yritys Y:n projektin tehostamiseen sekä kehittämiseen. Havainnollisesti ja ITIL:n mukaisesti tuotetulla palvelustrategialla voidaan suunnitella projektin palvelumallia muutoshallinnan, palvelutoiminnan sekä jatkuvan kehittämisen osalta.