Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma aloittavalle verkkokaupalle
Mikkola, Juha-Pekka (2019)
Mikkola, Juha-Pekka
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311646
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311646
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia digitaalisen markkinoinnin suunnitelma aloittavalle verkkokaupalle. Toimeksiantajana toimii opinnäytetyön kirjoittajan oma yritys Mobiilitori. Mobiilitori on vasta perustamisvaiheessa oleva verkkokauppa, jonka tarkoituksena on myydä puhelintarvikkeita. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda suunnitelma, jonka avulla yritys voi kehittää omaa verkkokauppaansa sekä digitaalista markkinointia siten, että se voi pärjätä pienenä yrityksenä äärimmäisen kilpailluilla markkinoilla.
Opinnäytetyön teoriaosuuden tietoperusta pohjautuu digitaalisen markkinoinnin kirjallisuuteen sekä digitaalisiin lähteisiin, joissa pyrittiin tuomaan mahdollisimman asiantuntevaa ja tuoretta tietoa alan käytänteistä. Opinnäytetyössä käsitellyt digitaalisen markkinoinnin työkalut ovat hakukoneoptimointi, hakukonemainonta, displaymainonta sekä sosiaalinen media. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään hyvän verkkokaupan käytänteitä sekä digitaalisen markkinoinnin mittareita.
Opinnäytetyön tuloksena on teoriaosuuden pohjalta tehty digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jonka on tarkoitus toimia runkona yrityksen digitaaliselle markkinoinnille.
Opinnäytetyön teoriaosuuden tietoperusta pohjautuu digitaalisen markkinoinnin kirjallisuuteen sekä digitaalisiin lähteisiin, joissa pyrittiin tuomaan mahdollisimman asiantuntevaa ja tuoretta tietoa alan käytänteistä. Opinnäytetyössä käsitellyt digitaalisen markkinoinnin työkalut ovat hakukoneoptimointi, hakukonemainonta, displaymainonta sekä sosiaalinen media. Lisäksi teoriaosuudessa käsitellään hyvän verkkokaupan käytänteitä sekä digitaalisen markkinoinnin mittareita.
Opinnäytetyön tuloksena on teoriaosuuden pohjalta tehty digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jonka on tarkoitus toimia runkona yrityksen digitaaliselle markkinoinnille.