Haaga-Helian oppilaille suunnattu verkkosivusto
Kukk, Tomas (2019)
Kukk, Tomas
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311441
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052311441
Tiivistelmä
Projektin tavoitteena oli luoda toiminnallinen verkkosivusto Haaga-Helian oppilaiden käyttöön. Sivustolta löytyisi oppilaille oleellinen ja päivittäin tarvittava informaatio kuten lukujärjestys, ruokalistat ja opiskelijajuhlat. Lisäksi sivustolla olisivat linkit tärkeimpiin sovelluksiin kuten Moodleen, Peppiin sekä Lukkarikoneeseen.
Ensimmäisessä osiossa käyn läpi projektiin vaadittujen teknologioiden taustaa, ja selvitän miksi ne ovat olleet paras valinta tähän projektiin. Projektissa käytetyt teknologiat ovat React.js, Node.js, GraphQL ja Cypress.
Toisessa osiossa esittelen projektin luontia alusta loppuun. Näytän miten verkkosivuston palvelinpuoli, sekä käyttöliittymä luodaan. Ensimmäisenä käyn läpi palvelinpuolen ohjelmoinnin, jonka jälkeen esittelen käyttöliittymän tärkeimpien osien luomista.
Viimeisessä osiossa pohdin, ovatko projektin alussa asetetut tavoitteet saavutettu ja miten onnistunut projekti oli kaiken kaikkiaan. Käyn läpi haasteita joita esiintyi matkan varrella, sekä analysoin mitä olisi kannattanut tehdä toisin. Toisaalta tarkastelen myös, mikä on onnistunut erityisen hyvin. Lopuksi arvioin vielä mahdollisia jatkoaskeleita.
Ensimmäisessä osiossa käyn läpi projektiin vaadittujen teknologioiden taustaa, ja selvitän miksi ne ovat olleet paras valinta tähän projektiin. Projektissa käytetyt teknologiat ovat React.js, Node.js, GraphQL ja Cypress.
Toisessa osiossa esittelen projektin luontia alusta loppuun. Näytän miten verkkosivuston palvelinpuoli, sekä käyttöliittymä luodaan. Ensimmäisenä käyn läpi palvelinpuolen ohjelmoinnin, jonka jälkeen esittelen käyttöliittymän tärkeimpien osien luomista.
Viimeisessä osiossa pohdin, ovatko projektin alussa asetetut tavoitteet saavutettu ja miten onnistunut projekti oli kaiken kaikkiaan. Käyn läpi haasteita joita esiintyi matkan varrella, sekä analysoin mitä olisi kannattanut tehdä toisin. Toisaalta tarkastelen myös, mikä on onnistunut erityisen hyvin. Lopuksi arvioin vielä mahdollisia jatkoaskeleita.