Tapahtuma- ja markkinointisuunnitelma Avoimet ovet -tapahtumaan
Tarhasaari, Maria (2019)
Tarhasaari, Maria
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010817
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010817
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda tapahtuma- ja markkinointisuunnitelma toimeksiantajayritykselle, urjalalaiselle Hessi-tallille, Avoimet ovet -tapahtumaan. Suunnitelmien pohjalta toteutettiin tapahtuma ja sen markkinointi. Tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa tapahtuma, jonka avulla yritys saa lisää uusia asiakkaita, vahvistaa nykyisiä asiakassuhteita sekä pääsee esittelemään tarjoamiaan palveluita.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä luotiin tapahtuma- ja markkinointisuunnitelma ja toteutettiin niiden pohjalta Avoimet ovet -tapahtuma. Työssä suunniteltiin myös tapahtuman ja sen markkinoinnin tavoitteet, kohderyhmä, budjetti sekä palautekysely ja toimeksiantajan haastattelu. Palautekyselyn vastausten ja toimeksiantajan haastattelun pohjalta arvioitiin Avoimet ovet -tapahtuman onnistumista ja asetettujen tavoitteiden täyttymistä. Teoriaosuudessa käsiteltiin tapahtuman ja markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen vaiheita, tapahtumamarkkinointia, kohderyhmiä, tavoitteiden asettamista, budjettia sekä palautekyselyn suunnittelua ja toteutusta.
Opinnäytetyön toteutuksessa saatiin luotua onnistunut tapahtuma ja sen markkinointi. Tapahtuman tavoitteista budjetin tuottoarvio sekä kävijätavoite toteutuivat erittäin onnistuneesti. Kyselyn perusteella myös itse tapahtuma onnistui todella hyvin ja se koettiin viihdyttäväksi. Lisäksi suurin osa vastaajista kertoi osallistuvansa myös tuleviin Hessi-tallin tapahtumiin. Toimeksiantaja oli myös tyytyväinen tapahtumaan ja koki sen hyödylliseksi yritykselleen. Johtopäätöksiksi saatiin hyviä kehitysideoita tulevia tapahtumia ajatellen.
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä luotiin tapahtuma- ja markkinointisuunnitelma ja toteutettiin niiden pohjalta Avoimet ovet -tapahtuma. Työssä suunniteltiin myös tapahtuman ja sen markkinoinnin tavoitteet, kohderyhmä, budjetti sekä palautekysely ja toimeksiantajan haastattelu. Palautekyselyn vastausten ja toimeksiantajan haastattelun pohjalta arvioitiin Avoimet ovet -tapahtuman onnistumista ja asetettujen tavoitteiden täyttymistä. Teoriaosuudessa käsiteltiin tapahtuman ja markkinoinnin suunnittelun ja toteutuksen vaiheita, tapahtumamarkkinointia, kohderyhmiä, tavoitteiden asettamista, budjettia sekä palautekyselyn suunnittelua ja toteutusta.
Opinnäytetyön toteutuksessa saatiin luotua onnistunut tapahtuma ja sen markkinointi. Tapahtuman tavoitteista budjetin tuottoarvio sekä kävijätavoite toteutuivat erittäin onnistuneesti. Kyselyn perusteella myös itse tapahtuma onnistui todella hyvin ja se koettiin viihdyttäväksi. Lisäksi suurin osa vastaajista kertoi osallistuvansa myös tuleviin Hessi-tallin tapahtumiin. Toimeksiantaja oli myös tyytyväinen tapahtumaan ja koki sen hyödylliseksi yritykselleen. Johtopäätöksiksi saatiin hyviä kehitysideoita tulevia tapahtumia ajatellen.