Upplevelsernas betydelse i ett turismföretag - Case: Sådö safari
Berglund, Edvin (2019)
Berglund, Edvin
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010714
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019052010714
Tiivistelmä
Mitt examensarbete handlar om att undersöka upplevelsernas betydelse i ett turismföretag, vars huvudinnehåll berör upplevelsernas olika roller, hur turismföretag skapar upplevelser och vad turister förväntar sig av dessa företag. I examensarbetet presenterar jag Sådö safari som huvudsakligen satsade på dessa roller. Resultatet av min undersökning berör allmänt turismföretag, hur de kan skapa upplevelser.
Teorin i arbetet är baserad på tidskrifter, böcker, nätsidor och examensarbetet är förstärkt med hjälp av intervjuer om Sådö safari av Klaus Berglund och Seikkailu OY:s vd, Timo Heinaro. I mitt examensarbete beskriver jag för läsaren hur viktigt upplevelserna är i ett turismföretag och hur ett turismföretag skapar unika upplevelser för sina gäster.
Teorin i arbetet är baserad på tidskrifter, böcker, nätsidor och examensarbetet är förstärkt med hjälp av intervjuer om Sådö safari av Klaus Berglund och Seikkailu OY:s vd, Timo Heinaro. I mitt examensarbete beskriver jag för läsaren hur viktigt upplevelserna är i ett turismföretag och hur ett turismföretag skapar unika upplevelser för sina gäster.